ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, נבחר היום (שלישי) לכהונה השלישית במדינה - אך עם רוב קטן מאוד. מפלגתו, בהראטיה ג'נאטה, איבדה את הרוב בפרלמנט לראשונה מזה עשור, וכעת היא תלויה בבני בריתה האזוריים.

מודי בצרות? מפלגתו של ראש ממשלת הודו עשויה לא להגיע לרוב מוחלט

יוגנדרה ידב, פספולוג ומייסד קבוצה פוליטית קטנה המתנגדת ל-BJP, אמר: "בשביל ה-BJP לרדת מתחת לרף הרוב, זו נסיגה אישית עבורו" - כך דווח ב"רויטרס". מאז עלה לשלטון לפני 10 שנים, כמתבסס על הלאומנות ההינדי שלו, מודי היה המנהיג הבלתי מעורער של הברית השלטת, עם החששות לגבי מה שיריביו רואים כגלישה של המדינה לעבר סמכותיות.

האיש שכילד מכר תה במדינת הולדתו גוג'אראט, שלט בפוליטיקה של הודו בעשור האחרון עד כדי כך שרק מעטים במפלגתו או אפילו בקבוצה האידיאולוגית האם, רשטריה סוואימסבק סאנג, מעיזים לעמוד מולו. לאורך כל הקמפיין בחום לוהט, היה זה מודי עם שיערו הלבן הדליל, זקן לבן גזוז למשעי ולבוש הודי ללא רבב שהתנשא מעל כולם.

הכגזרות הענקיות שלו היו בכל מקום, פניו על מסכי הטלוויזיה כל יום כשחיזר אחרי 968 מיליון המצביעים בהודו עם "ערבות מודי" אישית לשנות את חייהם.

"הבעיה היחידה שלי עם מודי היום היא שהוא הפך גדול יותר מהמפלגה עצמה", אמר סורנדרה קומאר דויוודי, לשעבר ראש המחלקה למדע המדינה באוניברסיטת לאקנוב, "במערכת דמוקרטית... מפלגה צריכה תמיד להחליף מועמד".