נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הכריז על צו נשיאותי המגביל את כניסתם של מהגרים לא חוקיים לארה"ב. הצעד החדש נועד להוות תחליף זמני, אך נחוץ בהחלט, לאחר מספר כשלונות על הסכמה לצו דו-מפלגתי שאמור היה לשלב את מכסת בקשות המקלט ותקצוב נוסף של מיליארדי דולרים לכוחות אכיפת הגבולות. המפלגה הרפובליקנית הצביעה נגד החוק המדובר חודש שעבר מחשש שזה יפגע בקמפיין של טראמפ לנשיאות.

דיווח חריג: קבוצת חמושים פתחה באש על השגרירות האמריקאית בביירות
פוטין משך בחוטים: הסרטון של החטוף לא התפרסם במקרה | ג'קי חוגי

ההכרזה של ביידן מצטיירת כשנויה במחלוקת, ביידן נראה מאמץ חלקים ממדיניות ההגירה שטראמפ הוציא לפועל ב- 2018, פלסטר לבעיה אמיתית וארוכת שנים במערכת שזקוקה נואשות לרפורמה כשמספר החציות בגבול נמצא בשיא של כל הזמנים וקריצה לקמפיין הבחירות של ביידן, שהגירה נתפסת כאחת הנקודות המשמעותיות ביותר למצביעות ומצביעים לפי הסקרים בכלי תקשורת אמריקנים.

בבית הלבן אמר הנשיא: ״כדי להגן על אמריקה כארץ שמקבלת בברכה מהגרים, עלינו קודם לאבטח את הגבול ולאבטח אותו עכשיו״ והמשיך ״אם ארה״ב לא תאבטח את גבולותיה, לא קיים גבול למספר האנשים שינסו להיכנס לכאן״.

לפי ההגבלות החדשות, יוטלו מגבלות משמעותיות על מבקשי מקלט כל עוד כניסות של מהגרים לא חוקיים יעמדו על מעל 2,500 בממוצע ליום. מהגרים שלא עומדים בתנאי ״מבקשי מקלט״ יוחזרו למדינותיהם או למקסיקו השכנה, אלא אם כן יצליחו להוכיח שקיים חשש ממשי לחייהם במדינת מוצאם. כך אמרו פקידים אמריקנים לוושינגטון פוסט.

ג'ו ביידן מתבלבל פעם נוספת (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')

במהלך כהונתו של טראמפ, חברי המפלגה הדמוקרטית כמו ביידן, תקפו את טראמפ על החלטותיו בנוגע לעצירת העוברים בגבול וה״אובססיה״ שלו לכך. קמלה האריס, סגנית הנשיא, הגדילה לעשות וגינתה את מעשיו ב- 2017 ואמרה ״אנחנו לא יכולים להפנות את גבנו למיליוני פליטים״. ב-2018, המחוקקים הדמוקרטים האשימו את טראמפ בכך שהוא "מבעיר את שריפות הגזענות" בכך שהוא מבקש לשים קץ למבקשי המקלט. ב-2020, חאקים ג'פריס, כיום הדמוקרט הבכיר בבית הנבחרים, כינה את טראמפ "שונא הזרים האחראי״ (Xenophobe. In. Chief.)