נשיא הקונגרס היהודי העולמי, רונלד ס. לאודר, המכהן גם כנשיא הכנס השנתי של הג'רוזלם פוסט שהתקיים בניו יורק, אמר בכנס אמר כי העולם התהפך נגד ישראל, זמן קצר לאחר מתקפת הטרור של חמאס, עקב מלחמה מכוונת במדיה החברתית נגד העם היהודי. "מפעילים מתוחכמים הקשורים לחמאס", אמר לאודר, "החלו במטח 24-7 נגד ישראל ופרסמו קטעי אנטישמיות נבזיים במדיות החברתיות ובפלטפורמות אחרות".

"המשיח יגיע אחרי מלחמת גוג ומגוג": התחזית המפתיעה של ינון מגל
פוטין משך בחוטים: הסרטון של החטוף לא התפרסם במקרה | ג'קי חוגי

כבר ימים ספורים לאחר מתקפת ה-7 באוקטובר, הוא ציין, החלו הפגנות מאורגנות היטב ברחבי העולם. "ישראל לא הייתה מוכנה לזה. ארה"ב לא הייתה מוכנה. כל המערב לא היה מוכן". התקיפות של ה-7 באוקטובר לא היו רק נגד ישראל, הוא האשים, אלא התקפה השלום.

לאודר הוסיף כי הכוחות שהתיישרו נגד ישראל הטמיעו את עצמם במכללות ובאוניברסיטאות, והפכו אותן לפלטפורמות של שנאה. מתקפת הרשתות החברתיות המכוונת, לצד האנטישמיות, יצרו תגובה שלילית נגד ישראל, לדבריו.

 רוב הצעירים, הוא ציין, צורכים כמעט את כל החדשות שלהם מהטלפונים או המחשב הפרטי, וציין כי "97 אחוז מהחדשות שהם רואים על ישראל הן שליליות ורק 3 אחוז הן חיוביות".

 לאודר אמר שישראל חייבת להעמיד את הנוכחות שלה במדיה החברתית בראש סדר העדיפויות. "ישראל לא יכולה להרשות לעצמה לאבד את החזית הזו", הדגיש, "וגם ארה"ב לא יכולה. זה כל כך חשוב".

 בעוד שהמתקפה של חמאס איחדה, לפחות בהתחלה, את מדינת ישראל והעם היהודי, לאודר אמר כי העם היהודי לא יכול לסמוך על אויביו כדי לאחד אותו. "האחדות שלנו חייבת לבוא מבפנים", אמר. "זה חייב לבוא מתוך כל אחד מאיתנו".

 כדוגמא לכך, הוא ציטט את חוויותיו מהתקופה שהיה שגריר ארה"ב באוסטריה, וסייע עם תמיכה בחינוך יהודי לילדים יהודים צעירים שהגיעו מברית המועצות,. "למדתי שאדם אחד יכול לעשות שינוי", אמר.

 "הדור שלנו מעולם לא נאלץ להילחם", הוא ציין, "אבל עכשיו אנחנו כן. עלינו להילחם בשדה הקרב החדש של המדיה החברתית, עלינו להילחם בבתי הספר שלנו ולקחת אותם בחזרה, עלינו להילחם בדיוק כפי שישראל נלחמת, וזה יהיה קשה באותה מידה".