עופר ינאי, יו"ר ומייסד קבוצת נופר אנרג'י, אחת מהחברות הגדולות בעולם של אנרגיה סולארית לשימוש מסחרי ותעשייתי, אמר כי מדינת ישראל זקוקה לאנשים אחרים, שיטה חדשה ורעיונות רעננים במישור הפוליטי. ינאי, שהתראיין לעורך הראשי של ג'רוזלם פוסט, צביקה קליין, אמר  את הדברים בכנס השנתי של קבוצת הג'רוזלם פוסט בניו יורק.

נשיא הקונגרס היהודי העולמי חושף את הזירה החדשה שצריך להילחם בה
ליברמן: "איראן מתכננת לנו שואה בשנתיים הקרובות, תוכנית השמדה"

"אני הייתי רוצה לראות פתרון שישפר את המצב", אמר ינאי. "אם נתקדם לעבר בחירות נקבל יותר מאותו הדבר. אנחנו צריכים לנוע לעבר משהו חדש ורעיונות אחרים בפוליטיקה. צריך לחשוב על השיטה והמנגנון. השיטה הנוכחית עוסקת בעיקר בהישרדות. אנחנו צריכים לבנות מערכת שתאפשר למי שנבחר לעשות יותר דברים למען העם ולא רק לדאוג להישרדותו".

 ינאי אמר שיש הרבה אנשים מוכשרים במגזר הפרטי שיוכלו להיכנס לזירה הפוליטית ולהביא רעיונות רעננים. "יש לנו כל כך הרבה אנשים מוכשרים במגזר העסקי שיודעים לחשוב אסטרטגית, יודעים להתפשר, פרגמטיים ולא מפחדים לקבל החלטות".

 על ההצלחות העסקיות שלו, ינאי אמר, "אם תעבדו יחד ותתקדמו כל הזמן, תצליחו, ללא קשר לנקודת ההתחלה שלכם. הטיפ שלי לאנשים הוא לאמץ תחביב - לשבור תקרות זכוכית".

 ינאי, שרכש בשנה האחרונה את קבוצת הפועל תל אביב בכדורסל, אמר כי המלחמה אפשרה לקבוצה, שהיא גם מיזם חברתי, לתרום לחברה בתקופה מאתגרת זו.