צביקה קליין, העורך הראשי של  הג'רוזלם פוסט, העניק את את פרס הג'רוזלם פוסט לשלומי נחומסון, מנכ"ל ארגון אלמנות ויתומי צה"ל. הפרס הוענק בכנס השנתי של הג'רוזלם פוסט בניו יורק. 

לקראת פעולה בצפון? צה"ל אישר גיוס חריג, נתניהו שלח מסר ברור
בחיזבאללה הבינו את המתנה שהעניקה להם הממשלה - והתחילו לפעול

הפרס ניתן לנחומסון על "מחויבותו הבלתי מעורערת של הארגון למעטפת תמיכה וטיפול כוללנית עבור אלמנות ויתומי גיבורי ישראל שנפלו". לאחר קבלת הפרס, אמר נחומסון שלמרבה הצער, מספר הארגון גדל ב-520 יתומים ו-250 אלמנות במהלך החודשים האחרונים "אין שום דבר שאנחנו יכולים לעשות כדי להחזיר את הגיבורים האלה לחיים, ואין אף אחד שיכול אי פעם להחליף אותם, " הוא אמר. אבל אנחנו חייבים לעמוד לצד המשפחות שלהם ולנסות להפוך את כל השאר למושלם עבורם".

בסיום דבריו הכריז נחומסון על הקמת ארגון הידידים האמריקאים של ארגון אלמנות ויתומי צה"ל. לאחר חלוקת הפרס נערך פאנל מיוחד בהשתתפות שלושת האלמנות שגית גרינברג, רויטל בן יעקב ורותם שחף, שדיברו על אובדן בני זוגן וכיצד סייע להם הארגון.

 אמוץ גרינברג ז"ל, בעלה של שגית, נפל בקרב במהלך מבצע צוק איתן בעזה ב-19 ביולי 2014, בזמן ששירת כחייל מילואים מתנדב בחטיבת השריון 188. הוא אהב את הצבא ולפני מבצע צוק איתן התנדב כסגן מג"ד בחיל השריון. לאחר מותו הועלה אמוץ לדרגת סגן אלוף. הוא הותיר אחריו את אשתו שגית ושלושת ילדיהם ליהיא, אורי ושירה, כיום בני 25, 22 ו-19.

עם מותו של אמוץ ז"ל, אמרה שגית, "האדמה נשלפה מתחת לרגליי, והעולם כפי שהכרתי אותו קרס. הייתי צריכה לנווט בעולם חדש שלא הכרתי, ולהגדיר את עצמי מחדש עבורי ועבור ילדיי. בטראומה הגדולה הזו, הדבר הכי חשוב הוא מישהו שיושב לידך, מבין אותך, שיכול לעזור לך לאמץ את המצב החדש שאולצת אליו, וליצור סיטואציה שבה הילדים שלך יוכלו לפגוש ילדים אחרים באותו מצב, לשתף את הרגשות והמחשבות שלהם, ולקבל אהבה והבנה".

עומר גברה ז"ל, בן זוגה של רותם, נהרג בקרב ב-7 באוקטובר בעת שנלחם במחבלי חמאס שפשטו על גבול ישראל כשהיה בדרכו לתפקיד מבצעי בבסיס זיקים. הוא שירת בשב"כ ושירת בעבר בכוחות המיוחדים של מגלן. היא שיתפה שבטיול לאלמנות של צה"ל בקפריסין, היא התקרבה לשתי אלמנות נוספות ולמדה כי בעליהן המנוחים הם אלה שניסו לפנות את עומר. כיום שלושת הנשים חברות קרובות ושומרות על קשר רציף.

ליאור בן יעקב ז"ל ממושב יש"ע, בעלה של רויטל, נהרג על ידי מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר בעת שהגן על מושב מבטחים השכן, הצמוד למושב יש"ע. ליאור היה סגן ראש צוות הביטחון המקומי של קהילתו והוכר לאחר מותו כלוחם נופל בדרגת רס"ן במילואים. ליאור הותיר אחריו את רויטל ואת שלושת ילדיהם אלה (14), זיו (12) ואיתמר (9). המשפחה מתגוררת כיום במושב חצבה בערבה. היא וילדיה השתתפו במחנה עוצמה של הארגון. "הילדים התרגשו מאוד לפגוש סוף סוף ילדים אחרים כמוהם", היא אמרה,  "להכיר אנשים חדשים בלי לדאוג להיות שונים. הידיעה שהם איתנו נותנת תחושה נהדרת של נוחות, כוח ותמיכה".

עם הכרה רשמית של מדינת ישראל מאז 1991, ארגון אלמנות ויתומי צה"ל הקים קהילה תומכת והבטיח את הטיפול בבני הזוג ובילדיהם של חיילי צה"ל, שוטרים ואנשי שירותי ביטחון אחרים שהקריבו את חייהם עבור המדינה.