אל על מילאה תפקיד קריטי לסיוע, והקלה בהסדרי הטיסות לאחר מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר, כך אמר סיימון ניוטון-סמית', סגן נשיא בכיר בחברת התעופה הישראלית אל על שאמון על אזור אמריקה. את הדברים אמר ניוטון-סמית' בכנס השנתי ג'רוזלם פוסט בניו יורק.

השופר של חיזבאללה טוען: הסכם עם החמאס הוא רק עניין של זמן | דיווח
צפו בתיעוד החריג: דלת הכניסה לבניין "הארץ" בתל אביב נופצה

הוא הכיר באתגרים שעמדו ועדיין עומדים בפני המטיילים הישראלים, במיוחד אלו שנקראו למילואים, ואמר כי אל על נקטה בגישה יזומה למתן מענה לצרכי הנוסעים במהלך המשבר.

 ניוטון-סמית' הדגיש בדבריו כי לאל על מחויבות בלתי מעורערת לחיבור קהילות ולתמוך בישראל, כפי שניתן לראות במענה של לדרישות דחופות לנסיעות. "כפי שאתם יודעים אנחנו לא טסים בשבת", הוא אמר בכנס. אולם לאחר ה-7 באוקטובר, קיבלה אל על אישור מיוחד לטוס בשבת, "זה הקל על הכוחות של המילואים לחזור ולהגן על המדינה וגם להוביל אספקה ​​חיונית בחזרה לישראל באותה עת", הוא אמר.

ניוטון-סמית' דיבר גם על התרחבות האחרונה של אל על, כולל השקת טיסות מפורט לודרדייל לתל אביב ושותפויות אסטרטגיות עם חברות מובילות כמו דלתא ווירג'ין אטלנטיק. לגבי בטיחות וביטחון, ניוטון-סמית הדגיש כי אל על נותרה מסורה לרווחת נוסעיה.

"שמירה על הבטיחות שלכם היא בראש סדר העדיפויות שלנו", אמר. "יש לנו ציוד על המטוסים שלנו שאין לחברות תעופה אחרות. יש לנו אבטחה על סיפון המטוס, והאבטחה שלנו לפני היציאה היא חסרת תקדים בתעשייה שלנו".

ניוטון-סמית' חזר על חשיבות התמיכה בישראל באמצעות האפשרות לנסוע בבטחה וללא תלות, ואישרה את מחויבותה של אל על לספק נסיעות בטוחות. "לתמוך בישראל זה לטוס לישראל", אמר.