עליית האנטישמיות הנוכחית מזכירה את מה שהתרחש בגרמניה בשנות ה-30, כך אמר ראש עיריית ירושלים משה ליאון, בנאומו בכנס השנתי של ג'רוזלם פוסט ביום ראשון.

האירוע נערך ביחד עם בנק לאומי, בשיתוף הפורום לביטחון של ישראל. "ישראל עדיין בצל של מלחמה איומה", אמר ליאון. "125 מאחינו ואחיותינו מוחזקים כבני ערובה, על ידי אויב אכזרי. כולנו קוראים לשחרורם המיידי, כולנו מתפללים לשחרורם המיידי. וכל העולם חייב לעשות כל מה שהוא יכול, להחזיר אותם הביתה, עכשיו".

ראש העיר הדגיש כי העם היהודי מתמודד עם כמה מהאתגרים הקשים ביותר שעמם הוא התמודד כעם במשך שנים רבות. "בישראל אנחנו נלחמים מלחמה קשה נגד אויב מרושע", אמר. "על הגבולות שלנו יושבים צבאות טרור, יורים עלינו טילים. בעוד בתי משפט ופרלמנטים ברחבי העולם מנסים למנוע מאיתנו להגן על העם שלנו.

"הרחק מהבית, אנחנו רואים את המראות הנוראים בקמפוסים, ברחובות, עם התקפות על יהודים, כמו שלא ראינו מאז גרמניה בשנות השלושים של המאה הקודמת", אמר ליאון. "אין ספק - העם היהודי מותקף".

עם זאת, ראש העיר הדגיש גם את החוסן המדהים שגילו ישראל והיהודים בכל העולם. "בירושלים, בירתנו הנצחית, אנו מוכנים להתמודד עם האתגרים הללו", ציין. "אנחנו ממשיכים לבנות, ברחבי העיר, לטובת כל הקהילות, יהודים, מוסלמים, נוצרים ועוד". ליאון גם הדגיש כיצד העיר נותנת מחסה כיום לכ-35 אלף איש שפונו מבתיהם בזמן המלחמה.

"אנחנו עוזרים לטפל ב-35,000 מבני עמנו, מהצפון ומהדרום, שהגיעו לירושלים כדי למצוא מחסה מהרקטות וההתקפות", אמר. "אנחנו מספקים להם בתי ספר, רווחה ועוד".

הוא הזכיר את מצוקתם של השבויים הישראליים בעזה, לעיני כ-70 בני משפחות של חטופים שהשתתפו באירוע. "בעזה, 125 מהאחים והאחיות שלנו, גברים, נשים, ילדים ותינוקות, שבויים בידי המחבלים הגרועים ביותר", אמר. "כולנו מתפללים שיהיו בבית עם משפחותיהם".

הכתבה נכתבה בשיתוף עם לשכת ראש עיריית ירושלים.