"מאז ה-7 לאוקטובר ידענו שאנו מקום מאוים בשל הקהילה היהודית התוססת שקיימת פה" כך אמר ראש העיר לייקווד, רימונד קולס, בשיחה בלעדית למעריב. השיחה התקיימה במסגרת ביקור מיוחד של מעריב בעיר שידועה בשל קהילה חרדית גדולה וכמות גדולה של ישיבות וסמינרים הכוללת ישיבה שמגיעים תלמידים מכל העולם ללמוד בו.

"אני 8 שנים בעבודה ותמיד במועצה יש לי יהודים,  איך שעובד שחברי המועצה בוחרים מי יהיה הראש העיר ותמיד בחרו בי אומר קולס העבודה של החברה החרדית בעיר זה מדהים עם זה הצלה, שומרים או ארגון חברים שעוזר כשבן אדם נעול מחוץ לבית/בעיות עם הרכב וכדומה אפילו עזרו לי וילדים כשננעלתי מחוץ לבית , אני מאוד רוצה להגיע ארצה אבל רק אם יהיה משהו משמעותי שאני יעשה שמה שיועיל גם לקהילה שלנו, לדברי קול לא היה אירועים משמעותי בקהילה אבל כן היו מקרים קלים של אנטישמיות, אני עובד עם כל גורמי חוק, המשטרה, FBI, Homeland security ושומרים", ציין ואמר כי "יהודי לייקווד הם חלק איטרגלי מעיר ומחובתי לדאוג שהם בטוחים".

רימונד קולס (צילום: ג'וש ארונסון)
רימונד קולס (צילום: ג'וש ארונסון)

דובי הוניג, מנכ"ל לשכת המסחר היהודית האורתודוקסית אמר למעריב: "השקענו הרבה כסף על הבטיחות של הקהילה אך התמזל מזלנו עם ראש העיר שבאמת אכפת לו, למרות זו יש הרבה אנטישמיות ברחבי נוי ג'רזי. רק השבוע בספר הענקת התואר של בית ספר בברונסוורק הורידו את השמות והתמונות של יהודים שלומדים בבית הספר,  לדבריהם זה טעות אבל כולנו יודעים שזה דווקא. דובי מספר שמיד שיגר מכתב למושל נוי ג'רזי , כמה דקות אחרי אני מקבל הודעה ממנו שהוא ידאג לחקירה משטרתית, אנו מקבלים המון פניות מאנשים מקרי אנטישמיות או עסקים גם ישראלים שאנשים בארה"ב לא מוכן לעבוד מולם ואני עושה המון עבודה לנסות לגשר ולטפל", אומר הוניג למעריב .

דובי הוניג (צילום: ג'וש ארונסון)
דובי הוניג (צילום: ג'וש ארונסון)