סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס התייחסה אתמול (ראשון) למבצע הצה"לי שבו שוחררו ארבעה חטופים. היא התחילה את הנאום ואמרה: "ב-7 באוקטובר חמאס ביצע טבח אכזרי ב-1,200 חפים מפשע וחטף 250 בני ערובה. למרבה המזל, ארבעה מאותם בני ערובה התאחדו עם משפחותיהם הלילה, ואנו מתאבלים על חייהם של כל החפים מפשע שאבדו בעזה, כולל אלה שנהרגו באופן טרגי היום".

חילוץ מורכב וממושך: הקושי העצום עמו התמודדו הלוחמים בשחרור החטופים

קמלה האריס מושבעת לתפקיד סגנית הנשיא (צילום: רויטרס)

את דבריה אמרה לאחר שברשתות הערביות דיווחו על עשרות הרוגים ועל הרס רב לאחר פשיטת צה"ל על אזור מחנה הפליטים, כחלק מהמבצע.

עוד המשיכה ואמרה: "אנחנו פועלים כל יום כדי להביא לסיום הסכסוך הזה בדרך שתבטיח שישראל תהיה בטוחה, שתביא הביתה את כל בני הערובה, ותפסיק את הסבל המתמשך של העם הפלסטיני, ותבטיח שהם יוכלו ליהנות מזכותם להגדרה עצמית, לכבוד ולחופש. כפי שהנשיא ביידן אמר בשבוע שעבר, הגיע הזמן שהמלחמה הזו תסתיים".

התקיפה בבית ספר בעזה (צילום: REUTERS/Abed Khaled)
התקיפה בבית ספר בעזה (צילום: REUTERS/Abed Khaled)

עוד אמרה בריאיון ל-CNN: "אנחנו, ארה"ב, לא נמצאים היום בעמדה להצהיר הצהרה מוחלטת לגבי מניין ההרוגים, אבל אנחנו כן יודעים שאנשים חפים מפשע נהרגו באופן טרגי במבצע הזה. את המספר המדויק אנחנו לא יודעים, אבל אנשים חפים מפשע נהרגו". היא הוסיפה: "כל יום שאנו רואים עוד אנשים חפים מפשע אבודים הוא עוד יום נורא, נורא וטרגי".

נזכיר, כי בדאללה ג׳מל היה פעיל של ארגון הטרור חמאס, שהחזיק בבית משפחתו בנוציראת את החטופים. על פי דיווחים בתקשורת הצרפתית, ג'מל עבד כעיתונאי וצלם עיתונות.