שבוע לאחר הרשעתו של הנשיא האמריקאי לשעבר, דונלד טראמפ, ב-34 סעיפים בפרשת דמי השתיקה, בוושינגטון נערכים לתגובת הנגד. גורמים בוושינגטון אמרו בימים האחרונים לעיתון הגארדיאן כי טראמפ צפוי להפנות את הזעם שלו כלפי השופט שפסק את הכרעתו, חואן מרצ'ן.

בחודשים שקדמו להרשעה, שמו של מרצ'ן עלה פעם אחר פעם בעצרות התמיכה שארגן טראמפ לעצמו. הוא האשים אותו בהיותו שופט לא הגון, ואמר כי הוא שותף לקנוניה של ג'ו ביידן למנוע ממנו לחזור לבית הלבן. 

יחזור לבית הלבן ויוביל להרשעת יריביו? המתקפה החריגה של טראמפ
פי 10 יותר מביידן: טראמפ הצליח לשרוף את הרשת

קשה לצפות מה יהיו ההשלכות של ההסתה של טראמפ נגד שופטיו, אך לתומכיו יש היסטוריה של איומיו קשים נגד שופטים שעסקו בענייניו. איומי מוות נשלחו בעבר לשופטת שעוסקת בהתערבותו בתוצאות הבחירות ב-2020, והשופט שעסק בתביעה האזרחית נגדו בניו יורק.

דונלד טראמפ בנאום בכנס המפלגה הליברטריאנית (צילום: צילום מסך RT)
דונלד טראמפ בנאום בכנס המפלגה הליברטריאנית (צילום: צילום מסך RT)

במדינת ניו יורק, שבה הורשע טראמפ, נהוג כי בין שלב ההרשעה לגזר הדין נפגש העבריין המורשע עם קצין מבחן שעורך חקירת עומק שתסייע לשופט להכריע בנוגע לחומרת העונש. הדוח שיגיש בסיום חקירתו הוא אחת ההזדמנויות המרכזיות של המורשע להביע חרטה על מעשיו.

עד כה, טראמפ עומד מאחורי דבריו ולא מביע חרטה על האישומים בהם הורשע – או על ההפרות הרבות של צווי איסור הפרסום שהוטלו על חלק מתהליכי המשפט.