אחרי שמצרים הודיעה על העלאת מחיר הלחם המסובסד פי ארבעה, ממחיר של חמישה גרושים ל-20 החל מתחילת החודש הבא, מסתמן שממשל א-סיסי עומד בפני אתגר חדש וסבוך לא פחות. 

למרות התקרית הקטלנית: למצרים יש צרות גדולות יותר

לאחרונה חווה מצרים עליות חדות בטמפרטורות המובילות להפסקות חשמל תכופות ויזומות על מנת להקל על העומס בתחנות הכוח. כתוצאה מכך, נרשמה לאחרונה עלייה במחירי העופות. במשרד החקלאות במצרים אישרו לאחרונה כי הפסקות החשמל גרמו למותם של עופות הזקוקים לרמת קירור מסוימת, אולם בשל הפסקות החשמל, הם אינם זוכים לכך. בשל כך, מגדלי העופות העלו את המחירים במטרה לפצות על ההפסדים שלהם. 

"לאחר רמדאן הגענו למחירים טובים מאוד, המדינה מילאה תפקיד משמעותי מאוד באספקת חומרי גלם. אולם מאידך היעדר התיאום בין הגורמים הרלוונטיים בעייתי", מעידים מגדלי עופות בשיחה עם ערוץ אל-חדת' הסעודי. "תהליכי הקירור משובשים בשל הפסקות החשמל והפעלת הגנרטורים ייקרה מאוד את מחיר העלות, מה שהעלה את המחיר הסופי לצרכן", הוסיפו. 

לול תרנגולות (צילום: עאבד רחים קטיב, פלאש 90)
לול תרנגולות (צילום: עאבד רחים קטיב, פלאש 90)

לדבריו, "בשעתיים שהם נותנים אנו זקוקים להרבה דלק. יש גם עליה במחיר הגז. בלון גז עולה כיום 200 לירות. אני צריך למשל בשביל הגנרטור שעובד אצלי ארבעה בלוני גז שעולים 400-600 לירות. זה עולה כסף הגם שגם הפועלים כיום עולים כסף", סיפר אחד ממגדלי העופות. 

מחירי בשר הבקר והעוף עלו במצרים באופן ניכר במהלך השנה האחרונה. הסיבות לכך נעות בין שיבוש באספקת סחורות בשל מלחמת רוסיה אוקראינה ומשבר שער הדולר והשפעותיו על כמויות המספוא המיובא. לאחרונה מצטרפות להם הפסקות החשמל שגורמות אף הן לעליות האלה.

סיוע בתרגום: ביירון - חברת תרגום וכתיבה