צבא דרום קוריאה הודיע היום (שלישי) ​​כי ביצע ירי אזהרה לאחר שחיילים צפון קוריאנים חצו לזמן קצר את הגבול השבוע. "כמה חיילים צפון קוריאנים שעבדו בתוך האזור המפורז בחזית המרכזית חצו לזמן קצר את קו התיחום הצבאי", מסר הרמטכ"ל של דרום קוריאה. "לאחר שהצבא שלנו הוציא התראות וביצע ירי אזהרה, הם נסוגו צפונה", נכתב בהצהרה שציינה כי התקרית אירעה ב-9 ביוני.

נערך להבעיר את האזור? השיעורים שלמד קים ג'ונג און מהתקיפה האיראנית

"מלבד הנסיגה המיידית של החיילים הצפון קוריאנים בעקבות יריות האזהרה שלנו, לא נצפו תנועות חריגות", הוסיף הרמטכ"ל ואמר כי ישנו מעקב מקרוב אחר הכוחות ליד הגבול. צבא דרום קוריאה העריך כי החיילים הצפון קוריאנים ככל הראה לא חצו את הגבול בכוונה, מכיוון שהאתר הוא אזור מיוער ושלטי קו התיחום הצבאי שם לא נראו בבירור.

המתיחות בין שתי הקוריאות, שנמצאות במצב מלחמה מבחינה טכנית, נמצאת באחת מהנקודות הגבוהות שלהן זה שנים. בשבועות האחרונים שלחה צפון קוריאה מאות בלונים עמוסים בבדלי סיגריות, זבל ונייר טואלט דרומית לגבול, במה שהיא כינתה כפעולת תגמול על בלונים הנושאים תעמולה כנגד פיונגיאנג שנשלחו על ידי פעילים בדרום. ממשלת דרום קוריאה השעתה החודש לחלוטין הסדר צבאי משנת 2018 והפעילה מחדש את שידורי התעמולה ברמקולים לאורך הגבול בתגובה לבלונים, מה שהכעיס את הצפון, שהזהיר כי סיאול יוצרת "משבר חדש".

בלוני האשפה מצפון קוריאה (צילום: רויטרס)
בלוני האשפה מצפון קוריאה (צילום: רויטרס)

צבא דרום קוריאה מסר אמש שהוא זיהה סימנים לכך שהצפון מתקין את הרמקולים שלו גם גן. צפון קוריאה השתמשה ברמקולים לאורך הגבול מאז שנות ה-60, דרכם בדרך כלל שידרה שבחים אודות משפחת קים, אך השעתה את השימוש בהם ב-2018 כשהקשרים השתפרו. מומחים הזהירו כי להחלטה לבטל את עסקת 2018 ולהפעיל מחדש את שידורי הרמקולים עשויות להיות השלכות חמורות.