מסתבר שבני אינם היחידים שמתדהרים בשמות פרטיים: מחקר חדש שהתפרסם לאחרונה מצא כי פילים אפריקאים נותנים לחברי להקתם "שמות", המתבטאים ברצפי צלילים מובחנים, עשירים בהרמוניה בתדירים נמוכים. 

הפילים האפריקאים מסתובבים בלהקות קטנות המורכבות מעשר פילות והצאצאים שלהן, כאשר הזכרים מצטרפים רק בעונת החיזור. החוקרים התמקדו בלהקה אחת ובחנו את התגובות כאשר הושמעה להם הקלטה של פיל אחר קורא בשמם. הם נדהמו לגלות שכאשר שמעה פילה את רצף הצלילים שמייחד אותה – היא הרימה את ראשה וחיפשה את מקור הצליל. בחלק מהמקרים אף השיבה לקריאה.

פיל אפריקאי צעיר (צילום: רויטרס)
פיל אפריקאי צעיר (צילום: רויטרס)

החוקרים סייגו כי מדובר בממצאים ראשוניים, ויש צורך במחקר מעמיק יותר כדי להגיע לממצאים משמעותיים, אך הם מאמינים כי "לממצאים יש השלכות מרחיקות לכת על מה שאנחנו יודעים על הקוגניציה של הפילים, היכולת שלהם להשתמש בצלילים כדי להבחין בין פרטים ולקרוא זה לזה, מצביעה על יכולת מסוימת לחשיבה מופשטת".

פילים הם היונק היבשתי הגדול ביותר, ולהם המוח הגדול ביותר במשקל כחמישה קילוגרמים. הם נחשבים גם לאחד היונקים החכמים ביותר, לצד האדם, דולפינים ופרימטים. הם ידועים כחיה שמציגה התנהגויות מפותחות ומורכבות: לדוגמה, טקסי אבלות הכוללים חזרה למקום שבו מת הפיל גם תקופה ארוכה לאחר מותו, שימוש בכלים וגילויי אלטרואיזם וחמלה.