מאז 7 באוקטובר דיווח ארגון "הלל ישראל" על כ-1,600 מקרים של אנטישמיות בקמפוסים בארצות הברית. בסקר שערך הארגון בקרב סטודנטים יהודים בארצות הברית אמרו 40% מהנשאלים שהם מרגישים צורך להסתיר את זהותם היהודית, ו-32% אמרו שהם "מפחדים" להשתתף בפעילויות הקשורות ליהדות בקמפוס.

עוד עולה מהסקר, כי רבע אמרו שהפרופסורים אמרו להם משהו אנטישמי או אנטי-ישראלי, ו-17% אמרו שהם מאמינים שהסגל מתייחס אליהם אחרת "בגלל שאני יהודי או בגלל מה שאני מרגיש כלפי ישראל". 11 אחוזים אמרו שהם שוקלים לעבור לאוניברסיטה אחרת בגלל המצב בקמפוס שלהם.

לאחר אישור חוק הגיוס: הממשלה מתכננת להאריך את שירות המילואמניקים
פחות חיזבאללה, יותר לבנון: זה פתרון הביניים שיוביל ליצירת משוואה חדשה בצפון
 
61% מהם אמרו שנתקלו בשפה אנטישמית, מאיימת או מילות גנאי שהופנו כלפי יהודים מאז 7 באוקטובר ובמהלך ההפגנות במוסדות שלהם. כמעט רבע מהמשיבים ממוסדות שהיו בהם מחאות במאהלים אמרו שהם הותקפו באופן אישי או פיזי (7%) או הותקפו מילולית  (17%).

הפגנה פרו פלסטינית באוניברסיטת קולומביה (צילום: רויטרס)
הפגנה פרו פלסטינית באוניברסיטת קולומביה (צילום: רויטרס)

 
"אין זה סוד שהיחסים של הדור הצעיר בארצות הברית עם יהדותם ועם ישראל היו מורכבים מאד בשנים האחרונות", אמרה נגה ברנר סמיה, מנכ"לית "הלל ישראל".

"לעתים קרובות צעירי הקהילה היהודית בחרו להתרחק מפעילויות שקשורות לישראל והמגמה הזאת התהפכה עם פרוץ המלחמה", ציינה. "ישנו מיעוט של צעירים יהודיים שהיו או הפכו יותר אנטי-ציוניים בעקבות המלחמה, אבל בעבור רוב הסטודנטים בתפוצות, העלייה התלולה בגילויי האנטישמיות כלפיהם גרמה להם לחפש את אחיהם הסטודנטים שחווים דברים דומים. גם בישראל אנחנו מרגישים את השינוי. למשל, סטודנטים שתכננו ללמוד בחו"ל מבטלים או דוחים את הרשמתם ומעדיפים להישאר בישראל. סטודנטים שחזרו מסמסטר בארצות הברית, במסגרת תוכניות חילופי סטודנטים, מספרים על חוויות קשות שגרמו להם לרצות לשוב לכאן".

מאהל הפגנות באוניברסיטת קולומביה (צילום :רויטרס)

"הסיסמה 'יחד ננצח' באה לידי ביטוי גם כאן כיוון שמחקרים מראים שבעקבות מצבי משבר ואלימות שמופנית כלפי אוכלוסייה מסוימת הנמנים על אוכלוסייה זו מתאחדים ומחפשים את הקרבה עם אלה שחווים את אותם הקשיים".
 
לדברי ברנר סמיה, "זוהי שנת שיא עבור 'הלל' מבחינת מספר הסטודנטים המשתתפים בתוכניות שלנו בקמפוסים בארצות הברית, המספר הגבוה ביותר אי פעם בהיסטוריה של 100 השנים מאז נוסד הארגון. 180,000 סטודנטים השתתפו בתוכניות ובאירועים בקמפוסים השונים,  20,000 יותר מאשר בשנה שעברה. גם ההשתתפות בתכניות חינוכיות על ישראל בעלייה חדה -  למעלה מ-40,000 סטודנטים ברחבי העולם השתתפו בתוכניות אלה מאז 7 באוקטובר - עלייה של 16% לעומת שנה שעברה".

"גם הפעילות בשלוחות 'הלל בישראל' בתנופה", הוסיפה. "בקמפוסים בחיפה, באר שבע, ירושלים ותל אביב הרחיבו את פעילותם לתחום ההתנדבות של סטודנטים עם קשישים מפונים וכן תכניות לבניית חוסן ותמיכה בסטודנטים שחוזרים לספסל הלימודים מהמילואים".