ב"וול סטריט ג'ורנל" דווח היום (שני) כי בצל המגעים של צרפת להוביל להסדר בין חיזבאללה לישראל, בפריז דורשים מישראל לבצע הפסקת אש קבועה בעזה כך שמאוחר יותר יוכלו להתקדם להסדר בלבנון. 

זה מה שעומד מאחורי המתקפה חסרת התקדים של גלנט נגד צרפת | דיווח
גלנט, אחריך? ראש ממשלת איטליה הגיבה לבואו של מקרון בצורה מפתיעה

פקיד דיפלומטי צרפתי הוסיף כי "ההתחלה של המו"מ אינה קיימת בדיוק בגלל שחיזבאללה רוצה לחבר הפסקת אש בצפון עם הפסקת אש בעזה, והישראלים מסרבים. זה המכשול העיקרי בהמשך הדרך".

כמו כן, המתווך עמוס הוכשטיין מגיע היום לישראל לאחר שנשלח בבהילות על ידי נשיא ארצות הברית ג׳ו ביידן לאזור מתוך הבנה כי בתוך ימים ישראל תדרש לסוגיית גבול הצפון. 

עמנואל מקרון (צילום:  MOHAMMED BADRA/Pool via REUTERS)
עמנואל מקרון (צילום: MOHAMMED BADRA/Pool via REUTERS)

כזכור, הדרישה החדשה מגיעה ברקע המתקפה של גלנט נגד צרפת, זאת בצל איסור הכניסה של ישראלים לתערוכת הנשק בפריז. "בשעה שמדינת ישראל נלחמת במלחמה הצודקת ביותר בתולדותיה, צרפת הוכיחה עוינות ואיבה כנגדנו, תוך התעלמות בוטה ממעשי הזוועה שביצעו מחבלי החמאס נגד ילדים ונשים - רק בשל היותם יהודים. לא נהיה שותפים לוועדה להסדרת המצב הביטחוני בגבול הצפון אם צרפת תקח בה חלק", אמר.

בצרפת הופתעו מתגובתו של גלנט, וגורם בכיר בצרפת מסר: "הופתענו לקרוא הצהרות שונות של הרשויות הישראליות על מאמציה של צרפת להורדת הסלמה בצפון. אנו מוכנים לעבוד עם כל הגורמים הרלוונטיים, כולל ישראל וארה"ב, לשם כך".

עוד המשיך וכתב: "צרפת שיתפה את ישראל בכאב ובצערה מאז התקפות הטרור הברבריות ב-7 באוקטובר. 46 אזרחים צרפתים נהרגו בהתקפות הללו, כולל 2 בני ערובה צרפתים. 2 אזרחים צרפתים עדיין שבויים בעזה. צרפת קוראת שוב לחמאס לשחרר את כל בני הערובה שנותרו ומאשרת את מחויבותה החזקה לביטחון ישראל".

יואב גלנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יואב גלנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

עמוס הוכשטיין (צילום: REUTERS/Issam Abdallah)
עמוס הוכשטיין (צילום: REUTERS/Issam Abdallah)

לאחר מכן, במשרד החוץ ביקרו את המתקפה של גלנט נגד צרפת: "מסתייגים מההתקפות של שר הביטחון גלנט על צרפת. מעבר לחילוקי הדעות הקיימים בין ישראל לצרפת, האמירות נגד צרפת אינן נכונות ואינן במקומן. רק לפני מספר שבועות צרפת השתתפה באופן פעיל בהגנה על שמי מדינת ישראל ואזרחיה, ולקחה חלק במבצע לסיכול מתקפת הטילים האיראנית".

בתגובה, גורמים במשרד הביטחון תקפו בחזרה, וציינו כי "כדאי שהגורמים הבכירים ידברו בשמם ולא יסתתרו. ישראל לא תיתן לצרפת מעמד בדיון על צרכיה הביטחוניים בלבנון. עמדה זו משותפת לארה״ב ולישראל".

עמנואל מקרון (צילום: REUTERS/Gonzalo Fuentes/Pool)
עמנואל מקרון (צילום: REUTERS/Gonzalo Fuentes/Pool)