עמית סוסנה, ששוחררה משבי חמאס לאחר 55 ימים, דיברה היום (שני) בעצרת לשחרור החטופים שהתקיימה בוושינגטון. הלילה תאחר סגנית נשיא ארה״ב, קמאלה האריס, את עמית סוסנה בבית הלבן, במפגש שיתמקד באלימות המינית של מחבלי חמאס. עמית תשמיע בפניה את סיפור חטיפה והשבי שעברה. שריל סנדברג, יוצרת הסרט ״זעקות ואז שתיקה״, תשתתף גם היא במפגש ותקרין את הסרט בבית הלבן.

הפקרות נוספת: "אין תכנית שיקום לנועה ארגמני ולחטופים ששבו"   
"אין יותר קבינט מלחמה": נתניהו החליט להעביר את מוקד הכוח

סוסנה פתחה את נאומה כך: "קשה לי מאוד לעמוד כאן היום. אבל עושה זאת כי אני מבינה שצריך לעשות כל פעילות שיכולה להשיב את החטופים, חבריי, הביתה. הם צריכים להיות משוחררים במהירות ובבטחה. הם צריכים להשתחרר באופן מידי". 

עמית סוסנה ששוחררה מהשבי בעצרת לשחרור החטופים בוושינגטון (צילום :פרופ׳ סיגל סדצקי)

היא המשיכה ואמרה בכאב: "כשאת בשבי חמאס את כל הזמן על הקצה. האקדח, פשוטו כמשמעו, מכוון לראשך. דברים יכולים להשתבש באופן דרמטי בכל שניה. עבורי - הזמן עשה את כל ההבדל. בכל יום שהייתי שם הייתי צריכה להתמודד עם קשיים ואתגרים. חוויות מחרידות, שלא הייתי יכולה להעלות במוחי, אפילו לא בסיוטים הקשים ביותר".

עמית הסבירה: "מחבלי חמאס באמת יודעים איך לשחק לך במוח. ואני התמודדתי עם זה במשך 55 הימים שהייתי מוחזקת שם בשבי. אבל זה הפך לקשה יותר ויותר בכל יום. אני לא יכולה לתאר לעצמי איך זה מרגיש להצטרף להתמודד עם זה 254 ימים. זה בלתי נתפס. זה בלתי נסבל". 

בסיום נאומה אמרה: "מכאן אני רוצה לקרא לחברי, בבקשה הישארו חזקים, החזיקו באמונה, החושך ייגמר. הוא חייב. אתם תשובו בחזרה אל האור, אני מבטיחה ואנחנו מבטיחים. זה יקרה. זה חייב לקרות".