נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הכריז על כוונתו לבנות מערכות סחר וביטחון עם צפון קוריאה, שאינן בשליטת המערב, והבטיח את תמיכתו הבלתי מעורערת, במכתב שפרסם היום (שלישי) בתקשורת הממלכתית של צפון קוריאה, לקראת ביקורו המתוכנן במדינה, כך מדווח רויטרס.

קצת פחות מצפון קוריאה: זו כמות ראשי הנפץ הגרעיניים שבידי ישראל

במכתב שפורסם בעיתון Rodong Sinmun, המזוהה עם מפלגת הפועלים השולטת, אמר הנשיא הרוסי ששתי המדינות פיתחו יחסים טובים ושותפויות במהלך 70 השנים האחרונות המבוססות על שוויון, כבוד הדדי ואמון.

"נפתח מנגנונים חלופיים של סחר והסדרים הדדיים שאינם בשליטת המערב, ונתנגד במשותף להגבלות חד-צדדיות בלתי לגיטימיות. במקביל, נבנה ארכיטקטורה של ביטחון שווה ובלתי ניתן לחלוקה באירואסיה", כתב פוטין.

הוא הודה לצפון קוריאה על תמיכתה במה שרוסיה מכנה "המבצע הצבאי המיוחד" שלה באוקראינה והבטיח תמיכה במאמציה של פיונגיאנג להגן על האינטרסים שלה אל מול מה שהוא כינה "לחץ, סחיטה ואיומים צבאיים מצד ארה"ב".

הכתבה פורסמה יום לאחר ששתי המדינות הודיעו כי פוטין יבקר בצפון קוריאה לראשונה מזה 24 שנים למשך יומיים החל מהיום. יועץ מדיניות החוץ של פוטין, יורי אושקוב, אמר כי רוסיה וצפון קוריאה עשויות לחתום על הסכם שותפות במהלך הביקור שיכלול סוגיות ביטחוניות.

לדבריו, העסקה לא תכוון נגד אף מדינה אחרת, אלא "תתווה סיכויים לשיתוף פעולה נוסף ותיחתם בהתחשב במה שקרה בין מדינותינו בשנים האחרונות - בתחום הפוליטיקה הבינלאומית, בתחום כלכלה, כולל התחשבות בנושאי ביטחון".