בדיון שהתקיים היום (רביעי) במועצה לזכויות האדם של האו"ם על מסקנות הדו"ח שהוגש בשבוע שעבר על ידי ועדת הבדיקה של המועצה לזכויות האדם, נשאה אשלי וקסמן בקשי, בת דודתה של אגם ברגר, הצהרה בפני המועצה: "אני כאן היום כדי להיות הקול הבלתי-נשמע של בת דודתי, אגם ברגר, נערה בת 19 שאוהבת איפור וסושי בדיוק כמוני, אך היא נגזלה באכזריות על ידי חמאס בתאריך ה-7 באוקטובר".

"דו"ח ועדת החקירה מתעלם לחלוטין ממציאותה של אגם. הוא מתעלם באופן בוטה מראיות ועדויות על הזוועות שחוו בני ערובה, במיוחד הנשים, כולל אונס. כאשר מתעלמים ממציאות האלימות המינית בשבי, ההגנות שהחוק הבינלאומי מניח שהוא מעניק לנשים, נרמסות לחלוטין. כולנו צריכים להיות מודאגים מאוד מהנורמליזציה שללקיחת בני ערובה ואונס! מועצת זכויות האדם נתונה לאמון בהגנה על זכויות הנשים, ודו"ח זה אינו משקף ערכים אלה".

אזוקות, חבולות ומפוחדות: פורסם סרטון חטיפת התצפיתניות מנחל עוז | תיעוד קשה לצפייה
חילופי דברים בין נסראללה לרמטכ"ל, ובחיזבאללה מאיימים: "נערב את קפריסין"

אשלי וקסמן בקשי בוועדת האו"ם (צילום :האו"ם)

"האם הפוליטיקה עכשיו מעצבת את הדרך שבה אנו תופסים את זכויות הנשים? האם המועצה מוכנה לקבל זאת? אם זה היה ילדכם שנחטף על ידי מחבלים ואתם יודעים על הזוועות שהם עוברים, כולל אונס תחת איום נשק, תאמינו לי, לעולם לא הייתם מאשרים דו"ח זה. אין צורך לשאול את עצמנו. זו המציאות שלנו".

"בשם בת דודתי התינוקת, שבוודאי לא יכולה להישמע היום, אני מתחננת למועצה לדחות את הדו"ח. תודה, כבוד הנשיא".

אשלי וקסמן בקשי (צילום: פרטי)
אשלי וקסמן בקשי (צילום: פרטי)

אגם ברגר היא תצפיתנית שנחטפה ב-7 באוקטובר מנחל עוז לרצועת עזה. לאחר שאגם גולדשטיין-אלמוג שוחררה בעסקת חטופים בסוף נובמבר, קיבל אביה של אגם ברגר, שלומי, את האות החיים הראשון שקיבלו ממנה. מיד לאחר ששוחררה, התקשרה גולדשטיין-אלמוג לאביה של אגם, ואמרה לו: "הייתי חייבת להתקשר להגיד לך מזל טוב ליום הולדת שלך. היא ביקשה שאני אגיד לך מזל טוב, אז אני מתקשרת". השיחה פורסמה בחדשות 12.

בחודש מאי האחרון, פרסם ארגון הטרור חמאס את סרטון החטיפה של התצפיתניות מנחל עוז, ביניהן גם אגם. בשבי החמאס נמצאות כבר 257 ימים 5 תצפיתניות: לירי אלבג, קרינה ארייב, אגם ברגר, דניאלה גלבוע ונעמה לוי.