בעקבות מלחמת ה-7 באוקטובר סערו האוניברסיטאות המובילות בארצות הברית וגל אנטי ישראלי עכור שטף את הקמפוסים. רוחות של שינוי מנשבות בימים אלה מכיוונה של אוניברסיטת קולומביה לאחר שהעניקה את "פרס שייפר" היוקרתי לפרופסור תומר הרץ, אימונולוג בעל שם עולמי מאוניברסיטת בן-גוריון. 

הישגיו המדעיים של המדען מבן-גוריון נרשמו בתקופה מהסוערות שידעו האוניברסיטאות בארה"ב. באוניברסיטת קולומביה בניו יורק בוטלו שיעורים בעקבות ההפגנות בקמפוס, וכניסתם של כמה מרצים ישראלים לתוכו נחסמה בעיצומו של המשבר. בכל אותה עת נמשכה עבודת המחקר של המדען הישראלי והפרס היוקרתי הוענק לו מטעמה של אוניברסיטת קולומביה על מחקרו בנושא אפיון פרופילים של נוגדנים ברקמות אנוש. נרגש מקבלת הפרס והכרת התודה אמר פרופ' הרץ: "זה כבוד גדול לזכות ב'פרס שייפר' ולייצג את אוניברסיטת בן גוריון ואת מדינת ישראל בתקופה המורכבת הזו, במיוחד באוניברסיטת קולומביה". 

פרסי שייפר מתאפשרים הודות לכספי עזבונו של ד"ר לודוויג שייפר, והם מוענקים מדי שנה לארבעה חוקרים, מארצות הברית ומשאר העולם, שהתבלטו בחקר הפיזיולוגיה של בני האדם, כאשר עבודתם הנוכחית מביאה לידי ביטוי הצטיינות יוצאת דופן עם תרומה אקדמית משמעותית. 

תומר הרץ הוא פרופסור במחלקה למיקרוביולוגיה, אימונולוגיה וגנטיקה ע"ש שרגא סגל באוניברסיטת בן-גוריון, והוא חבר​ במכון הלאומי לביוטכנולוגיה בנגב. מעבדתו מתמקדת באימונולוגיה מערכתית, ובחקר ההיסטוריה החיסונית כנגד נגיפים. המעבדה מתמחה בטכנולוגיה ייחודית למדידת פרופילים אימונולוגיים, בהתבסס על צ'יפים שעליהם מודפסים אנטיגנים מסוגים שונים. טכנולוגיה זו תשמש את צוות המחקר במיפוי תגובות של נוגדנים ברקמות אנושיות כחלק משיתוף פעולה עם מעבדתה של פרופ' דונה פרבר, חוקרת בכירה מאוניברסיטת קולומביה. פרופ' הרץ נמצא בשנת שבתון שאותה הוא מקדיש למחקר במסגרת בית הספר לרפואה באוניברסיטת קולומביה, ועבודתו המדעית אפשרה לכמה מתלמידיו להשתלב בפעילות מחקרית לצידם של סטודנטים הלומדים בה.