חיזבאללה מאחסן כמויות אדירות של נשק, טילים וחומרי נפץ איראניים בנמל התעופה רפיק חרירי, נמל התעופה האזרחי הראשי של ביירות, כך פורסם היום (ראשון) בסוכנות הידיעות "טלגרף". מחבלי החיזבאללה עוברים דרך פקידי מכס משוחדים עם כמויות גדולות של נשק איראני ונכנסים לשדה התעופה ללא בעיה, דווחו העובדים במקום. 

לפי הדיווח, החימוש המאוחסן בשדה התעופה כולל רקטות בלתי מונחות מתוצרת איראן, טילי פתח-110 קצרי טווח, טילים בליסטיים ניידים וטילי M-600 המגיעים לטווחים של מעל 300 ק"מ. עוד נמצאו בשדה התעופה טילי נ"ט מסוגים שונים, כמויות אדירות של טילים בליסטיים מסוגים בורקן קצר טווח, חומרי נפץ RDX ואבקת ציקלון. 

לשכת התעסוקה של נסראללה: חיזבאללה לא צפוי להילחם לבדו מול ישראל  
יצחק בריק חושף: צה"ל קיבל הצעה ללמוד איך מתגוננים מכטב"מים - וסירב

נמל התעופה בביירות, לבנון  (צילום:  REUTERS/Mohamed Azakir)
נמל התעופה בביירות, לבנון (צילום: REUTERS/Mohamed Azakir)

הממצאים מעלים אפשרות ששדה התעופה רפיק חרירי, שנמצא במרחק של ארבעה קילומטרים בלבד ממרכז העיר ביירות, יהפוך למטרה צבאית מרכזית עבור ישראל.

אחד מעובדי שדה התעופה שוחח עם "הטלגרף" בעילום שם, ואמר: "זה חמור ביותר. קופסאות גדולות ומסתוריות שמגיעות בטיסות ישירות מאיראן הן סימן לכך שהמצב החמיר. כשזה התחיל, חבריי ואני פחדנו כי ידענו שמשהו מוזר קורה". הוא העלה חשש כי התקפה על שדה התעופה, או פיצוץ בו, עלולים לגרום לנזק משמעותי.

העובד הוסיף ואמר ל"טלגרף": "ביירות תהיה מנותקת מהעולם, שלא לדבר על מספר הנפגעים והנזק", הזהיר. "זה רק עניין של זמן עד שיקרה אסון גם בשדה התעופה".

בנובמבר הגיעו "קופסאות גדולות בצורה יוצאת דופן" בטיסה ישירה מאיראן. "זה לא קורה לעתים קרובות, אבל זה קרה בדיוק כשכולם בלבנון דיברו על אפשרות של מלחמה", הוסיף העובד.

כטב''ם איראני (צילום:  Iranian Army/WANA (West Asia News Agency)/Handout via REUTERS)
כטב''ם איראני (צילום: Iranian Army/WANA (West Asia News Agency)/Handout via REUTERS)

חיזבאללה הואשם בשימוש בשדה התעופה האזרחי לאחסון נשק בעבר, אך מקורות "טלגרף" טוענים כי הדבר הסלים מאז פרוץ המלחמה באוקטובר.

עובד אחר טען: "כבר שנים שאני צופה בחיזבאללה פועל בשדה התעופה של ביירות, אבל כשהם עושים את זה בזמן מלחמה, זה הופך את שדה התעופה למטרה. אם ימשיכו להביא את הסחורה הזו שאסור לי לבדוק, אני באמת מאמין שאני אמות מהפיצוץ או אמות מישראל שתפציץ את 'הסחורה'. זה לא רק אנחנו, אלה האנשים הרגילים, האנשים שנכנסים ויוצאים, יוצאים לחופשה. אם שדה התעופה יופצץ, לבנון גמורה".

צוות שדה התעופה טוענים כי וואפיק סאפא, השני בפיקוד חיזבאללה וראש מנגנוני הביטחון שלו, הפך לדמות ידועה לשמצה בקרב העובדים. "וואפיק סאפא תמיד מופיע במכס", טען אחד מהם, תוך ציון קשרים קרובים עם מנהלי המכס. "אני מרגיש שאם לא נעשה מה שהם אומרים, המשפחות שלנו יהיו בסכנה".

תקיפה בג'נאטה שבדרום לבנון (צילום :רשתות ערביות)

בעיר שסובלת מפגיעה כלכלית מאז 2019, טען העובד, חברי צוות שמשתפים פעולה עם חיזבאללה "מסתובבים כמו טווסים" עם שעונים וסמארטפונים חדשים, ונוהגים במכוניות חדשות. "הרבה כסף מועבר מתחת לשולחן", אמר.

מדובר צה"ל נמסר ל"טלגרף": "האסטרטגיה של חיזבאללה להסתיר נשק ולפעול משכונות אזרחיות נובעת מכוונותיו למשוך את צה"ל לתקוף את האזורים האזרחיים הללו בעיתות הסלמה. אם חיזבאללה היה מכוון לאזרחים ישראלים מהאתרים הללו, לצה"ל לא הייתה ברירה אלא להגיב. דבר שעלול להעמיד אזרחים לבנונים בסכנה, ולגרום לזעם בינלאומי כלפי צה"ל".

ע'סאן חצבני, סגן ראש הממשלה לשעבר וחבר פרלמנט של מפלגת כוחות לבנון, אמר כי השליטה של ​​חיזבאללה בשדה התעופה מדאיגה את לבנון מזה זמן רב, דאגה שמתעצמת בימים אלה, כששדה התעופה עלול להפוף ליעד צבאי פוטנציאלי בסכסוך עם ישראל.

בתגובה, איגוד התחבורה האווירית בלבנון (UTA) הכחיש את הדיווחים, כך דווח בעיתון "אל-אחבאר" הלבנוני: "לא סופקו ראיות או ההוכחות ומדובר בהטעיות ושקרים. כלי התקשורת הזה שקרן ואלו שדיווחו ממנו קידמו את שקריו". עוד קראו לכל כלי התקשורת הלבנונים, הערבים והזרים "להגיע לשדה התעופה של ביירות עם צוותי צילום ולאמת את הדברים בעצמם, אחרת רואים שמה שקודם על ידי כלי תקשורת חשודים הוא הסתה במטרה להרוג אותנו".