בנוכחות רבנים, חברי ממשלת גרמניה ואנשי עסקים הוענק בברלין פרס משה רוזן של ועידת רבני אירופה לד"ר פליקס קליין, הממונה על אנטישמיות בממשלת גרמניה.

"זו מלחמה של ערכים": הלהט"ב באוקראינה משתתפים במלחמה - ללא זכויות במדינה
התוכנית של טראמפ לסיום מלחמת רוסיה - אוקראינה: אולטימטום לקייב ואיום על מוסקבה

במסגרת תפקידו מילא פליקס קליין תפקיד מוביל בפיתוח אסטרטגיה מקיפה למאבק באנטישמיות בגרמניה, והעניק תשומת לב מיוחדת לחיים היהודיים בפוליטיקה ובחברה בזמנים קשים, והעלה את המודעות לחיי היהודים בגרמניה. בין הנימוקים לפרס: "הוא תמיד התבטא בבירור בעד לא רק לזהות את הסיבות לאנטישמיות ולשנאת ישראל, אלא גם להילחם בהן בצורה יעילה ושיטתית יותר באמצעות הצעות חקיקה מרחיקות לכת ויוזמות חינוכיות".

שרת הפנים הגרמנית ננסי פזר אמרה: "עלינו לאחד את כל הכוחות בחברה שלנו - שלטון החוק, הפוליטיקה, העסקים והחברה האזרחית - כדי להילחם באנטישמיות ולהגן על החיים היהודיים. ד"ר פליקס קליין הוא מודל לחיקוי כאן: מאז כניסתו לתפקיד ב־2018, הוא מגלם את הנחישות להילחם בשנאת יהודים. הוא גם מגלם את המחויבות של המדינה שלנו לחיזוק החיים היהודיים והפיכתם לגלויים. אני גאה שוועידת רבני אירופה מכבדת את הישגיו בפרס משה רוזן השנה. זהו פרס ראוי מאוד לד"ר קליין. יחד עם זאת, זו תזכורת לכולנו לעשות כל שביכולתנו כדי להגן על היהודים בגרמניה".

נשיא ועידת רבני אירופה, הרב הראשי פנחס גולדשמידט, הדגיש בנאומו את עבודתו החשובה של פליקס קליין: "יש מעט אנשים בתפקידים כאלה שצריכים להשמיע את קולם כמו נציב הממשל הפדרלי הגרמני. למאבק באנטישמיות, פליקס קליין עשה במשך שנים רבות, ללא הרף, ונלחם באנטישמיות ובשנאת יהודים על כל צורותיה. פליקס קליין עושה כל שביכולתו למען היהודים בגרמניה ומחוצה לה. אנו אסירי תודה לו ולממשלת גרמניה, המייחסת חשיבות כה מרכזית לעתיד היהדות, וברצוננו להביע את הערכתנו על מחויבותו למאבק באנטישמיות ולחיים היהודיים בהענקת פרס משה רוזן של ועידת רבני אירופה".

גולדשמידט השתמש גם בנאומו בברלין כפנייה: "מעולם לא היה יותר מה לעשות מהיום", אמר הרב הראשי, "כי אנטישמיות, בין אם היא מגיעה מקיצוני שמאל, ימין קיצוני או מוסלמים קיצוניים, היא לא הבעיה של יהודים, אלא של החברה כולה". 

הפרס שנבחר על ידי ה-CER לפליקס קליין הוא ציור של האמן היהודי-צרפתי-אוסטרי יליד מוסקבה אלכסנדר אייזנשטאט, המוקדש לקורבנות הרצח ההמוני השיטתי של עד 300,000 אנשים מוגבלים פיזית, נפשית ונפשית שביצע הנאצי  משטר בגרמניה ובאירופה בין השנים 1939-1945, הנחשב למבשר לשואת יהודי אירופה.  לדברי האמן אייזנשטט, פעילויות כמו אלו של פליקס קליין וזוכים נוספים בפרס משה רוזן נועדו להבטיח שמשהו כמו תוכנית T-4 והשואה לא יחזור על עצמו בשום מקום.

חיים בנו של אלקסנדר איזנשטט אמר בשיחה בלעדי למעריב בעיני הנתינת של ציור של אבא זה תיקון עולם , לתת לגרמני ציור שמדובר על הזוועות הכי גדולה שהתחיל השואה למישהו שנלחם באנטישמיות זה ענק , אבא תמיד אומר שהתחלת המחלה של הנאצים זה שאף אחד לא דיבר כשהרגו החולים וזה הביא לשואה,  אם היו עוצרים הריגת חולים לא יהיה שואה , חלום שלי זה לראות את עבודת אבא בכל מקום ושיהיה מחוייב לכולם לראות הזוועות שעשתה הנאצים לאנשים עם מוגבלות.  

סנדרה שעובדת במשרד של ד"ר קליין אמר למעריב כבוד ענק שנתנו לדר' קליין הפרס זה מראה שלא רק הרבנים מכירים בעבודה שלנו גם ממשלת גרמניה מוקירים בעבודתנו,  לדבריה העבודה מועמסות מאז שביעי לאוקטובר ויש עליה  חדה בדיווחים  למשרד . 

בראיון בלעדי למעריב דר' קליין שיתף שזה כבוד ענק עבורו שניתן לו הפרס "אני רוצה להודות מאוד לוועידת רבני אירופה על הכבוד שניתן לי בפרס הרב משה רוזן.  אבל בפירוש לא רק בשביל זה.  הרב הראשי גולדשמידט והארגון שבראשו פועלים ללא לאות כדי שהחיים היהודיים באירופה ימשיכו להיות אפשריים ואף לשגשג, למרות כל ההתנגדות.  המעבר האחרון של מטה הוועידה מלונדון למינכן הוא הפגנה מרשימה לאמון שלהם בגרמניה.  אנחנו יכולים להיות גאים בזה" לדבריו רואים בגרמניה עליה חדה באנטישמיות במיוחד אחרי שביעי לאוקטובר במיוחד בקמפוסים ולדבריו הדרך להלחם זה לבנות מבנה אסטרטגית להלחם בתופעה,  בין אם זה אנשים שבו יכולים לדווח במידת הצורך או אימון אנשים שיכולים לדבר ולהלחם בתופעה,  למנות נציבים בכל קמפוס שבו יהודים יכולים לדווח והם יכולים לדבר עם מנהיגי הקמפוס , חשוב לי שידעו שנעשה הכל למען בטיחות של יהודי גרמניה אמר קליין למעריב. 

הערב  סוכם עם הפתאה כדר' קליין ניגן בהפתעה לקהל  את השיר יש לי סימפתיה של המלחין  הישראלי  שלומי גרוניך