חברת האנרגיה הרוסית ״גזפרום״ חתמה על הסכם עם חברת הגז הלאומית של איראן, כך לפי ההצהרה שנמסרה לעיתונות. יחד עם זאת, נמסר כי החברה תמשיך להעביר גז לאירופה דרך אוקראינה.

ציידי הממשל: כוחו של ה-Bird Dogging בשדולה הפרו-פלסטינית
"הסאגה סוף סוף הסתיימה": מייסד ויקיליקס ג׳וליאן אסאנג׳ נחת באוסטרליה

ההסכם נחתם על רקע הצניחה הדרמטית ברווחי החברה, לפי דיווח בפייננשייל טיימס, גזפרום לא צפויה להחזיר את הרווחים ממכירות שנאבדו כתוצאה מהמלחמה הכוללת של רוסיה באוקראינה למשך עשור לפחות, כך עלה מדו״ח שפורסם בכלי התקשורת בתחילת יוני.

ייצוא הגז לאירופה יעמוד על ממוצע של 50-75 מיליארד מטרים מעוקבים בשנה עד 2035, בקושי שליש מהרמה שהייתה שלפני המלחמה, כך לפי תחזיות המחקר.

למרות שגזפרום מקווה שצינור חדש לסין יכול לעזור לפצות על אובדן היקפי הייצוא האירופיים, הקיבולת שלה תעמוד רק ​​50 bcm בשנה והמחירים במדינה האסיאתית נמוכים בהרבה מאשר באירופה, נכתב בדו"ח, בעוד עסקה על בנייתו טרם הושגה.

ולדימיר פוטין פוגש את קים ג'ונג און בצפון קוריאה (צילום :Anadolu Agency via Reuters)
כחלק מהמערכה הנרחבת נגד רוסיה, ממשל ביידן פועל לאורך תקופת המלחמה להוביל לסנקציות על חלק מיצרני הנפט הגדולים. "הנשיא רצה לעשות כל שביכולתו כדי לוודא שלצרכנים האמריקאים יהיה את המחיר הנמוך ביותר האפשרי, מכיוון שזה משפיע על חיי היומיום של משפחות שלמות", צוטט בכיר בממשל ב-"WSJ". 
עם זאת, בדיווח נטען כי קיים תסכול בקרב חלק מבכירי משרד האוצר האמריקאי, על היעדר פעולה נגד רשתות סחר שמעבירות נפט רוסי ואיראני.