הדיון הנשיאותי הראשון של עונת הבחירות לשנת 2024 יתקיים הלילה (בין חמישי לשישי). מדובר בדיבייט שעוד ייכנס לספרי ההיסטוריה בו הנשיא המכהן, ג׳ו ביידן, והנשיא לשעבר, דונלד טראמפ יתמודדו ראש בראש בפורמט שמוצג בפעם הראשונה.

שני מועמדי המפלגות המובילות הסכימו להשתתף בדיון ב-CNN תחת פורמט ותנאים מדויקים. את העימות שישודר הלילה ינחו העיתונאים ג׳ייק טאפר ודנה באש, שניהם נחשבים לאליטה העיתונאית האמריקנית. דיבייט נוסף צפוי להתקיים ב-10 בספטמבר ברשת ABC News.

בשולי הדברים, המועמדים העצמאיים או מהמפלגות הקטנות (רוברט קנדי ג׳וניור, קורנל ווסט וג׳יל סטיין) לא הצליחו לענות על הקריטריונים שהציבה CNN ולכן לא ישתתפו בדיון עצמו, כך לפי רשת CNN. 

חסר תקדים: גרמניה מהדקת את התמיכה בישראל, וכך בחרה לפעול
הישראלים בחרדה מהמלחמה? לא תאמינו מה קורה לפי שעה בלבנון

אורך הדיבייט והפסקות
אורכו של הדיבייט יהיה כתשעים דקות והוא יחל בשעה 21:00 שעון אטלנטה, משמע 04:00 שעון ישראל. במהלכו יינתנו שתי הפסקות פרסומות. הן במהלך העימות עצמו והן במהלך הפסקות הפרסומות, לצוות הקמפיין של שני הצדדים אסור לייעץ למועמדים או לקיים כל אינטרקציה.

דברי פתיחה, סיום ותגובות
לא יהיו הצהרות פתיחה של מועמדים, אבל הם יורשו לשאת הצהרת סיום שלא תעלה על שתי דקות. תחילה ביידן ואחריו טראמפ. תשעים הדקות יחלו ברגע שתינתן התשובה לשאלה הראשונה. כאשר ישאל שאלה, לכל מועמד יהיו שתי דקות להגיב, שלאחריהן יהיו סבבים של דקה על מנת לענות או להפריך את טיעוני הצד השני.

המנחים יוכלו להוסיף דקה נוספת למועמד בהתאם לשיקול דעתם. עוד אמרו ב-CNN כי תהיה גם תזכורת ויזואלית לתזמון התגובה. אורות המחוברים למצלמות של CNN ובשדה הראייה של המועמדים יהיו צהובים כאשר למועמד יישארו 15 שניות להגיב. הם יהבהבו באדום כשיישארו להם חמש שניות להגיב. האורות יהפכו לאדומים מלאים כאשר הזמן שלהם יסתיים.

קמפיין ביידן בחר בהטלת מטבע בין סידור המועמדים לפודיום או סדר מילות הסיום. לאחר שבחר במיקום המועמדים לפודיום בחר קמפיין ביידן להופיע בצד ימין, כך שטראמפ יופיע בצד שמאל של המסך.

העימות הראשון של טראמפ וביידן  (צילום: רויטרס)
העימות הראשון של טראמפ וביידן (צילום: רויטרס)

מיקרופונים
המיקרופונים של המועמדים יהיו מושתקים לאורך כל התוכנית, למעט כאשר תורם לדבר. מאמץ להגביל את ההפרעות שנצפו בדיונים קודמים, ולפי דיווחים בכלי תקשורת אמריקאים, מהלך שקידם ביידן. עם זאת, סביר להניח שהוא יצטרך לחכות לתורו לדבר במקרה וטראמפ יתקוף אותו בדבריו. CNN אמרו כי מנחי העימות ג'ייק טפר ודנה באש "ישתמשו בכל הכלים העומדים לרשותם כדי לאכוף את הזמנים ולהבטיח דיון תרבותי".

פתקים ואביזרי עזר
כל מועמד יקבל עט, פנקס ובקבוק מים. לא יהיו אביזרים או הערות כתובות על הבמה.

אין קהל
CNN אישר בעבר שלא יהיה קהל אולפן נוכח במהלך העימות, מה שלא היה המקרה בדיונים רבים קודמים לנשיאות. בדיונים, הקהל מקבל לעתים קרובות הוראה לשמור על שקט, למעט בתחילת התוכנית ובסופה. הדבר לא תמיד קורה מה שיכול להוביל למחיאות כפיים סוערות או קריאות בוז וקטיעת העימותים.

תגובת הנגד של רוברט קנדי
קנדי הכריז לאחרונה כי במהלך הדיון הוא ישתתף בשידור חי בו יענה על אותן שאלות שטראמפ וביידן נשאלים על הבמה. אתר האינטרנט של קנדי ​​therealdebate.com אומר שיהיה לו שידור חי "מופעל על ידי X". מועמדת מפלגת הירוקים, ג'יל סטיין, תצייץ בשידור חי במהלך הדיון. היא גם תמסור "תגובה בלייב" כשהדיון יסתיים. מועמדים אחרים לנשיאות שאינם מפלגות גדולות לא הודיעו מה הם מתכננים לעשות במהלך הדיון.