בזמן שממשלת דרום אפריקה נוקטת עמדה אנטי־ישראלית אגרסיבית מאז תחילת המלחמה בעזה, אליזבת (ליז) קמפבל, אומנית נוצרייה המתגוררת עם בעלה בקייפטאון שבדרום אפריקה, השיקה יוזמה כדי להראות לישראלים שדרום אפריקאים רבים דווקא עומדים לצדם ולצד ישראל. ליז, שקשורה מאוד לישראל, נחרדה מאירועי 7 באוקטובר ותוצאותיהם. מתוך רצון לעזור, היא הקימה פרויקט לתמיכה בישראלים.

נתוני "אור ירוק" מצביעים: עלייה מדאיגה בהרוגים בתאונות הדרכים
התרעות - גם בזמן הנטפליקס: היישומון החדש של פיקוד העורף

כאומנית ויושבת ראש ‏"שלוחת רות" של ויצו קייפטאון, ליז הובילה ליצירת פרויקט "מכתבי אהבה לישראל" והיא מספרת: "זה היה באמצע מרץ 2024, חמישה חודשים אחרי 7 באוקטובר, כשהלב שלי התחיל להלום בדאגה באשר לאופן שבו אנחנו הנוצרים יכולים לעזור לישראל ברמה המעשית יותר. בהיותי אומנית, חשבתי איך קלפי הברכות המאוירים שיצרתי לאורך השנים, התקבלו כל כך טוב בקרב המקבלים, והחלטתי להפיץ במאגר התפוצה הגדול שיש לי של אלפי תומכי ישראל, שכולם יכתבו מכתבי אהבה לישראל, וכך נולד הפרויקט".

היוזמה עלתה על הציפיות, עם כ־3,000 מכתבים שהתקבלו בחודש וחצי הראשונים. מאז הפרויקט התרחב וכולל נוצרים רבים מרחבי העולם. "קיבלנו הודעות מחברים בחו"ל בסינגפור, בבריטניה, בארה"ב, בניו זילנד ובטייוואן, כשהחזון הזה תפס. זה היה לא ייאמן. כולם פשוט נרתמו לפעולה ורצו לקחת חלק קטן בדרך הייחודית הזו לעודד ולנחם את כולכם בישראל".

ההפצה לישראל נעשית בשיתוף עם ויצו העולמית. כל מכתב מוטבע בלוגו של ויצו דרום אפריקה וכתובת דואר אלקטרוני, המאפשרים לנמענים להתכתב עם תומכיהם הנוצרים ברחבי העולם. "זה היה מדהים כמה אנשים רוצים לקחת שקיות מלאות במכתבים וברכות לישראל, כדי לחלק אותם שם. מדי יום אנחנו מקבלים טלפונים מאנשים שרוצים להיות החיילים שלנו, שמחלקים לחיילי צה"ל ולתושבים בעוטף ובצפון מכתבים", מספרת ליז.

שלוחת רות של ויצו קייפטאון הוא הסניף הנוצרי היחיד של ויצו העולמית, הכולל עשרות נוצרים ונוצריות עם אהבה ומחויבות עמוקה לישראל. לפני כעשור ליז הפכה ליושבת הראש, ולדבריה, "נוצרים רבים ברחבי העולם הביעו תמיכה אדירה בישראל בזמן המלחמה. אנשים אלה הם ללא ספק בעלי ברית יקרי ערך הן עבור מדינת ישראל והן עבור קהילות יהודיות ברחבי העולם המרגישות מאוימות לאור גלי האנטישמיות בעולם".