ד"ר רות ווסטהיימר, הסקסולוגית הקשישה שכונה "דוקטור רות" שהפכה ליועצת המין הידועה ביותר בעולם, מתה ביום שישי האחרון בביתה שבמנהטן כשהיא בת 96. היא הותירה אחריה את בנה, יואל, בתה מרים וארבעה נכדים.

במפלגה הדמוקרטית אין מחלוקת: "סופו של ביידן ברור, השאלה איך זה יתפתח"
"סדר עולמי חדש": הנשיא האיראני הנכנס מאותת על התקרבות לסין ולרוסיה

ד"ר ווסטהיימר נולדה בשם קרולה רות זיגל בוויזנפלד בגרמניה ב-4 ביוני 1928, בת יחידה לזוג הורים אורתודוכסים, יוליוס ואירמה סיגל. אביה היה סיטונאי ויחד עם הוריה וסבתה היא חיה חיים נוחים ומוגנים במידה מהמציאות המסוכנת שהיתה אז בגרמניה.

המציאות השתנתה כשהנאצים לקחו את אביה ב- 1938. אמה וסבתה הצליחו להביא אותה לידי בית יהודים יתומים בהרי שוויץ שהוריהם נספו בשואה, שם התחנכה עד כיתה ח'. עד שנת 1941 היא המשיכה לקבל מכתבים מבני משפחתה, אך אלה פסקו בבת אחת. לאחר המלחמה התברר לה שהוריה נלקחו על ידי הגסטפו ונרצחו באאושוויץ. ווסטהיימר החליטה לעלות לישראל.

ד''ר רות וסטהיימר (צילום: ארכיון)
ד''ר רות וסטהיימר (צילום: ארכיון)

היא הצטרפה לקיבוץ עיינות ברמת דוד, שם שינתה את שמה מקרולה לרות. לאחר כשנתיים, ועל אף שגובהה 1.39 מטרים בלבד, היא התגייסה להגנה, עברה הכשרה כצלפית, אולם נפצעה בהמשך מפצצה במהלך מלחמת העצמאות. בשנת 1950 היא עזבה את ישראל לטובת לימודי פסיכולוגיה באוניברסיטת סורבון בצרפת והמשיכה ללמד שם. בשנת 1956 המשיכה ללמוד באוניברסיטת קולומביה בארה"ב בתואר שני בסוציולוגיה ואחריו דוקטורט בחינוך. את עבודת הפוסט דוקטורט השלימה על מיניות האדם במרכז הרפואי האוניברסיטאי בניו יורק אצל ד"R הלן זינגר קפלן, מחלוצות הטיפול המיני.

בשנת 1980 היא החלה לשדר את תוכנית המין הראשונה שלה "מדברים מינית" תמורת 25 דולרים בשבוע. למרות הסכום הנמוך, היה זה כרטיס הכניסה שלה לעולם הטיפול המיני שהפך אותה למותג. תוך זמן קצר היא התארחה בתוכניות רדיו, טלוויזיה, העבירה הרצאות, קיבלה תוכניות טלוויזיה משלה, פרסמה מאמרים ואף הוזכרה בסרטים רבים. בשנת 2019 שודר סרט תיעודי אודותיה בשם "שאל את ד"ר רות" שתיאר את המסע שלה למטפלת מינית מפורסמת. תוך כדי פעילותה התקשורתית, המשיכה לנהל מרפאת טיפול מיני מצליחה בניו יורק.

רות וסטהיימר (צילום: מרק ישראל סלם)
רות וסטהיימר (צילום: מרק ישראל סלם)

למרות הצלחתה האמריקנית והבינלאומית, לישראל היה מקום מרכזי בלבה: היא נהגה לבקר בישראל פעמים רבות, וגם הגישה בתחילת ימי ערוץ 2 תוכנית ייעוץ מיני בשם "מין תוכנית" לצד המגיש ערד ניר. היא היתה דוברת ארבע שפות: גרמנית כשפת אם, צרפתית אותה רכשה בלימודיה בצרפת, עברית אותה למדה לאחר עלייתה לישראל, ואנגלית שבה שלטה עם הגעתה לארה"ב.

ד"ר רות ווסטהיימר נודעה באמירותיה הישירות והמשעשעות בנושא מיניות ויחסים, בהם: "קבל קצת" בו היא מעודדת בהתלהבות ליהנות מימין, "סקס הוא לא ספורט שבו צופים, אתה צריך להשתתף בו" כשהיא מדגישה את חשיבות המעורבות בפעילות המינית, "אין דבר כזה גבר או אישה מושלמים, רק השילוב מושלם" שבו הבהירה כי היא מאמינה שזוגיות מוצלחת תלויה בהתאמה בין בני הזוג, ו"שיעור שנלמד בהומור הוא שיעור שנשמר" כשהתכוונה לאמונתה בהומור ככלי חינוכי. 

הופעותיה היו תלמיד נלהבות, כשקולה הגבוה, המבטא הגרמני-אמריקני, תבונתה ונסיונה העשיר, קומתה הנמוכה, לצד דיבורה החופשי על מין בגילה המבוגר  ריתקו את הצופים בה במשך עשרות שנים. ווסטהיימר הייתה נשואה שלוש פעמים, ולה כאמור שני ילדים וארבעה נכדים.