לפי ההערכות, עלות שיקום רצועת עזה נאמדת בקירוב של 500-600 מיליון דולר, פינוי 40 מיליון טון פסולת והריסות ייקחו לפחות 15 שנים.  ומדגישה את האתגר העצום של שיקום לאחר חודשים של מתקפות הצבא הישראלי. כך עולה מדו״ח של האו״ם בנושא.

על פי ההערכה, שפורסמה בחודש שעבר על ידי תוכנית הסביבה של האו״ם, 137,297 מבנים ניזוקו בעזה, יותר ממחצית מהסך הכולל. מתוכם, קצת יותר מרבע נהרסו, כעשירית ניזוקו קשות ושליש ניזוקו באופן בינוני. 

במאי, תוכנית הפיתוח של האו״ם (UNDP) אמרה כי שיקום הבתים בעזה שנהרסו במהלך המלחמה עלול להימשך עד 2040 בתרחיש האופטימי ביותר, כאשר השיקום הכולל ברחבי השטח יעלה עד 40 מיליארד דולר. הערכה זו, שפורסמה כחלק ממאמץ לגיוס כספים לתכנון מוקדם לשיקום עזה, מצאה גם כי הסכסוך עלול להפחית את רמות הבריאות, החינוך והעושר בשטח לאלו של 1980, מוחקים 44 שנות פיתוח.

״הנזק לתשתיות הוא מטורף... בעיר חאן יונס, שנמצאת בדרום רצועת עזה, אין בניין אחד שלא נפגע״, כך אמר פקיד האו״ם שנמצא בעזה לעיתון הבריטי ״גרדיאן״ שבוע שעבר. ״הטופוגרפיה בפועל השתנתה. יש גבעות במקומות שלא היו. הפצצות של 2,000 ליברות [907 ק"ג] שהוטלו [על ידי ישראל] משנות בפועל את הנוף״. בתי ספר, מתקני בריאות, כבישים, ביוב וכל שאר התשתיות הקריטיות סבלו מנזק מסיבי.

גורמי סיוע הומניטרי בירכו על מהלך של ישראל להגדיל את הקיבולת של מתקן התפלה מרכזי המשרת את עזה, אך ציינו כי עם רוב הצינורות פגועים, חלוקת המים בתוך השטח נותרה קשה ביותר.