הוועידה תתקיים במהלך ארבעת הימים הקרובים (15.7 - 18.7) ותתחיל בשעה 20:30 שעון ישראל, במהלכה דונלד טראמפ יוכרז כמועמד הרשמי של המפלגה הרפובליקאית למירוץ לנשיאות והוא בתורו, יכריז על מי בחר כסגן הנשיא.

ראש עיריית מילווקי, קבליר ג'ונסון, אמר כי איסור על נשיאת נשק מחוץ לוועידה ״אינו בסמכותנו״, כיוון שוויסקונסין היא מדינה לה חוקי נשיאת נשק גלויים וכי לא בוצע כל שינוי בתוכנית האבטחה המבצעית של הוועידה הלאומית הרפובליקאית בעקבות ניסיון ההתנקשות לכאורה בדונלד טראמפ, כך אמרו גורמים רשמיים במסיבת עיתונאים אמש.

אודרי גיבסון-צ'יקינו, מתאמת השירות החשאי לוועידה הלאומית הרפובליקאית, הדגישה 18 חודשים של תכנון מקיף לקראת הוועידה במילווקי, המסווגת כאירוע ביטחוני לאומי מיוחד, הגדרה של משרד הביטחון המולדת לכינוסים בעלי חשיבות לאומית כגון השבעות נשיאים. כאשר נשאלה האם אנשים יוכלו לשאת נשק חם סביב הגבול החיצוני של הוועידה, גיבסון-צ׳יקינו אמרה כי תחום השיפוט העיקרי של השירות החשאי הוא בתוך הגבול הפנימי של האירוע.

ראש עיריית מילווקי, קבליר ג׳ונסון, הוסיף כי איסור על נשיאת נשק מחוץ לאזור זה ״אינו בסמכותנו״. עצרות בחירות או אספות עירוניות ״אינן מקבלות את אותה הקצאת כוחות ביטחון שהאירוע הנוכחי מקבל״ אמר מפקד משטרת מילווקי, ג׳פרי נורמן. ״אולי קשה להבין את היקף המשאבים המושקעים בקהילה זו. שוב, איננו יכולים לדבר על הפעולות עצמן. אבל כמנהיג בקהילה זו, ראיתי את התוצאות״.

מיכאל הנסלה, סוכן מיוחד אחראי של ה-FBI, אמר כי כרגע ״אין איומים ידועים מפורשים״ נגד הוועידה הלאומית הרפובליקאית או כלפי המבקרים הצפויים.