בשיחה שהתקיימה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא צרפת עמנואל מקרון, שבוע לפני הבחירות בצרפת, הביע מקרון כעס על הצהרותיו של שר התפוצות, עמיחי שיקלי, שנחשבו כהתערבות בבחירות בצרפת. לפי מקורות שמעורים בפרטי השיחה, מקרון התלונן בפני נתניהו על התערבות מצד גורמים בממשלת ישראל בבחירות לפרלמנט הצרפתי, והדגיש כי "זה לא מקובל". נתניהו השיב למקרון כי הוא הנחה את כל שרי הממשלה לא להתבטא פומבית לגבי הבחירות לפרלמנט הצרפתי, כך פרסם ברק רביד באתר וואלה. עוד פורסם כי שיקלי הביע תמיכה במפלגת האחדות הלאומית של ג'ורדן ברדל ומארין לה פן, באומרו שניצחונם יועיל לישראל. לאחר שהתבררו תוצאות הבחירות לפרלמנט הצרפתי, אמר שיקלי לגלי צה"ל כי הוא לא חוזר בו מהתמיכה שהביע בלה פן ומהביקורת שהטיח במקרון. הוא אף טען כי הנשיא הצרפתי "זרק את הקהילה היהודית בצרפת מתחת לגלגלים".

צרפת הביעה תמיכה בבית הדין הפלילי הבינלאומי כאשר התובע הביע כוונה להוציא צווי מעצר למנהיגים בישראל. בהודעה שלה נאמר כי המדינה "תומכת בבית הדין הפלילי הבינלאומי ובעצמאותו", וכי היא "מתנגדת לרעיון של חסינות מפני העמדה לדין בכל מצב של מדינות ואישים מסוימים". פוליטיקאים צרפתיים קראו לפעולה נגד ישראל בעקבות הפצצת מחבלי חמאס במחנה פליטים ברפיח. מנהיג השמאל בצרפת, ז'אן-לוק מלנצ'ון, כינה את ישראל 'צבא רוצחים'. מחוקקי האופוזיציה הצרפתית אף קראו להחרים ערוץ טלוויזיה צרפתי בעקבות ראיון עם נתניהו. אירועים אלה מתרחשים במקביל לעליה במספר תקיפות אנטישמיות בצרפת.

הרב זמיר איסייב, רבה של הקהילה הספרדית הגיאורגית בבאקו, הדגיש כי מדובר בפרנויה צרפתית. לדבריו, הממשל בפריז יוצא בהאשמות שווא כלפי ישראל ובעלת בריתה אזרבייג'ן. לאחרונה, צרפת האשימה את אזרבייג'ן בהסתה ובהתערבות בענייניה בקלדוניה החדשה - מושבה בכיבוש צרפתי. פריז האשימה את באקו בתמיכה במקומיים ברצונם להשיג עצמאות, ובו בזמן החליטה על הספקת נשק לארמניה, דבר העלול לפגוע בסיכוי להסכם שלום עם אזרבייג'ן. גם קראנו דיווחים כי צרפת עומדת לשלוח נשק לצבא לבנון, והחשש שיגיע במהרה לידי חיזבאללה.

צרפת מעמידה את ישראל ובעלות בריתה בסיכון על ידי פעולותיה אלו, מאחר ואיראן עלולה להשתמש בנשק צרפתי נגד אזרבייג'ן ונגד ישראל. הרב איסייב ציין כי עמדת צרפת משקפת מוסר כפול - הם מאשימים את אזרבייג'ן בהתערבות, בזמן שהם עצמם מתערבים ותומכים בצדדים שכנגד ישראל ואזרבייג'ן. התנהגות צרפת מערערת את הלגיטימיות והיושר בהצהרות המדיניות שלה, ורבני הקהילות מודאגים כי "התערבות מקרון בענייניה הפנימיים של ישראל עשויה להגביר את האנטישמיות באירופה".