דונלד טראמפ, כעת רשמית המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב, טען מספר פעמים כי אם ייבחר, המדיניות שיתווה תניע את הכלכלה ותביא לריביות ומיסים נמוכים יותר. הוא ביקר פעמים רבות את הדרך בה ניהל הנשיא ביידן את הכלכלה שהובילה, לדבריו ל"עלייה בשיעורי הריבית והתייקרות שירותים רבים".

אולם, בעוד הוא סבור שה"טראמפונומיקס", כפי שהוא מכנה את חזונו הכלכלי, יהווה "תמריץ אדיר, לגרום לדברים להיעשות ולהחזיר עסקים לארצנו", כלכלנים ובנקים בארה"ב מזהירים מהאינפלציה שעלולה לעלות אם ייבחר לכהונה שנייה.

זינוק במספר התגובות האלימות: הרשת בישראל סערה בעקבות ניסיון ההתנקשות בטראמפ
"ההסתה של השמאל": לאחר ניסיון ההתנקשות בטראמפ - הפוסט המסעיר של יאיר נתניהו

בריאיון מקיף שנתן טראמפ לבלומברג לפני ניסיון ההתנקשות בו, ניסה הנשיא לשעבר להרגיע את אלה המבקרים ומזהירים מפניו. ראשית, הוא הצהיר כי יותיר לג'רום פאוול, יושב ראש הבנק המרכזי (הפד), לסיים את כהונתו שתסתיים בעוד מעט פחות משנתיים – תקופה לא מבוטלת לתוך הקדנציה של טראמפ, אם ייבחר. זאת לאחר שאמר לפוקס ניוז בפברואר האחרון כי לא יאריך את כהונת היו"ר.

דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)
דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)

יחד עם זאת, הוא המשיך והזהיר כי הבנק המרכזי צריך להימנע מהורדת הריבית לפני הבחירות בנובמבר, ובכך "לתת דחיפה לכלכלה ותנופה לביידן".

זאת בעת שבוול סטריט מצפים לשתי הורדות ריבית לפני סוף השנה, כולל אחת לפני הבחירות. "זה משהו שהם יודעים שהם לא צריכים לעשות", אמר.

כשהתייחס לאינפלציה ולכעס הרב שנוצר במדינה כלפי הריביות הגבוהות, הוא הבטיח כי יוכל להוריד את המחירים על ידי הרחבת מאמצי קידוח הנפט והגז. "יש לנו יותר זהב נוזלי מכל אחד", הוא אומר, בתקווה שכך יוכל לחזר אחר מצביעים שאינם רפובליקנים, למשל גברים שחורים והיספנים.

אך נראה שדרגים מקצועיים לא נמצאים באותה דעה. דו"ח של מכון פיטרסון לכלכלה בינלאומית מעריך שמשטר התעריפים שלו יטיל עלות שנתית נוספת של 1,700 דולר למשפחה ממוצעת בעלת הכנסה בינונית.

דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)
דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)

באוקספורד אקונומיקס מעריכים שהשילוב של טראמפ בין הגבלות הגירה והורדת מסים מורחבת, עלול להגביר את האינפלציה ולהאט את הצמיחה הכלכלית.

טראמפ התייחס גם לנושא ההגירה, באומרו כי הגבלות קשות הן המפתח להעלאת השכר המקומי והתעסוקה, מה שיעזור, לדבריו, למיעוטים שאת קולם הוא להוט להשיג: "אפרו אמריקאים כבר מרגישים זאת. השכר שלהם ירד בהרבה. מהגרים לא חוקיים תופסים את העבודות שלהם".

זאת למרות שלפי הלשכה האמריקאית לסטטיסטיקה של העבודה, רוב הרווחים בתעסוקה מאז 2018 היו של מתאזרחים אמריקאים ותושבים חוקיים, ולא של מהגרים.