הוועידה הלאומית הרפובליקנית התקיימה היום (רביעי) בארה"ב. מנכ״ל הקואליציה היהודית, מת׳יו ברוקס, פתח את נאומו תוך קריאות כפיים סוערות ואמר: ״בוועידת המפלגה הדמוקרטית לא הייתם שומעים קולות נרגשים כאלו. אם מישהו היה מנסה דבר כזה - הם היו מקבלים קריאות בוז״.

הוא המשיך: ״הבחירות האלו הן קריטיות לקהילה היהודית ולישראל, זאת ההזדמנות שלנו להמשיך את המדיניות הפרו-ישראלית של הנשיא הפרו-ישראלי ביותר בהיסטוריה האמריקנית - דונלד ג׳יי טראמפ״.

יו"ר הנהלת הסוכנות היהודית: "זו מלחמה בין טוב ורע"
מאז תחילת המלחמה: יהדות התפוצות תרמה מאות מיליוני שקלים

בנאומו הזכיר גם את ביידן שעדיין ״תשעה חודשים לאחר המתקפה הנוראית של חמאס על ישראל, מגביל את אספקת הנשק לישראל״ וקורא ״בוז״.

ברוקס הזכיר את ״הישגיו״ של טראמפ כמו להחליש את האיום האירני ולהביא נורמליזציה למזרח התיכון, וסיפר על הקהילה היהודית שיכולה ״סוף סוף לחבוש כיפה בציבור ולהרגיש בטוחים״. את הנאום הוא סיים במילים ״עם ישראל חי״. 

הוועידה הלאומית הרפובליקנית [RNC] כללה מספר דוברים יהודיים, בעוד קבוצות כמו AIPAC והליגה נגד השמצה נמנעו - לפחות באופן רשמי - מהוועידה השנה, הוועד היהודי האמריקאי והקואליציה היהודית הרפובליקנית היו נוכחים.

אתמול בשעות הבוקר המוקדמות של יום רביעי, שעון ישראל, ה-AJC אירח אירוע בשם "ישראל והדרך לשלום" בשולי הוועידה. הפאנל כלל דברים מאת אליאב בנימין, סגן ראש המשלחת בשגרירות ישראל בוושינגטון.