מלאי הנשק העצום של רוסיה מתקופת ברית המועצות הולך ואוזל, כך עולה מניתוח של האקונומיסט הבריטי. על פי הדיווח, עד 70 אחוז מהטנקים הישנים שהוצאו מאחסון ועברו שיפוץ יסודי "לא זזו מילימטר מאז תחילת המלחמה". כוחות רוסים גם מבצעים העברת חלקים מתותחים נגררים ישנים ומתאימים אותם לתותחים מתקדמים. בשיעורי השחיקה הנוכחיים, רוסיה צפויה להגיע ל"נקודת מיצוי קריטית" עד המחצית השנייה של השנה הבאה, כך לפי העיתון הבריטי. 

על פי רוב הערכות המודיעין, בשנתיים הראשונות של המלחמה איבדה רוסיה כ-3,000 טנקים ועוד 5,000 כלי רכב משוריינים. Oryx, אתר הולנדי המתעסק במודיעין ומלחמה, מעריך כי מספר אבדות הטנקים הרוסיים שעבורם יש ראיות מצולמות או וידאוגרפיות עומד כעת על כ-3,235, אך מעריך גם שהמספר האמיתי הוא "גבוה משמעותית".

כששר ההגנה דאז, סרגיי שויגו, התגאה בדצמבר 2023 ש-1,530 טנקים נמסרו במהלך השנה, הוא "שכח" לומר שכמעט 85% מהם, לפי הערכה של המכון הבינלאומי למחקרים אסטרטגיים, לא היו טנקים חדשים אלא ישנים (בעיקר טנקי T-72, אבל גם T-62 ואפילו כמה T-55 שמקורם ממש אחרי מלחמת העולם השנייה) שהוצאו מהמחסן ושופצו. 

תותח מדגם הוביצר במלחמה באוקראינה (צילום: REUTERS/Stringer/File Photo)
תותח מדגם הוביצר במלחמה באוקראינה (צילום: REUTERS/Stringer/File Photo)

מאז פרוץ המלחמה, כ-175 טנקי T-90M נשלחו לקו החזית. עם זאת, מייקל ג'ירסטד, אנליסט במכון הבינלאומי ללימודים אסטרטגיים, טוען שרוב הטנקים האלה הם למעשה שדרוגים של T-90A הישן יותר. דאגה מרכזית נוספת היא ייצור הארטילריה. לעת עתה, בעזרתה של צפון קוריאה, נראה שלרוסיה יש מספיק פגזים, כנראה כ-3 מיליון בשנה המספיקים כדי להקדים את האוקראינים עד לאחרונה לפחות ב-5:1 ולפעמים בהרבה יותר.

"רוסיה משתמשת בארטילריה כנשק העיקרי בקרבות העמוקים והקרובים", נכתב בדו"ח משנת 2023. ניתן לפצות על חסרונות באיכות הציוד וכוח האדם ביחידות טנקים וחי"ר באמצעות כוח אש ארטילרי. על פי ההערכות, הארטילריה רוסית אחראית לכ-80% מהאבדות במלחמה. 

בקצב ההפסד הקודם, ניתן היה לצפות שמלאי הארטילריה הרוסית יחזיק מעמד עד שנת 2025. אם שיעור ההפסדים ימשיך לעלות, אז רוסיה תתקשה לשמור על כוחה הקדמי הרבה יותר מוקדם, אולי כבר בסוף השנה.