אנשי התקשורת משה קולגהפט ואורית מרק אטינגר השיקו השבוע את מובילייזד – מיזם כלל עולמי לגיוס יהודים  לפעולות אקטיביות ארוכות טווח נגד האנטישמיות בעולם. המיזם הושק בסבב הרצאות נרחב שקיימו השניים  בארה"ב שבמהלכו  הם גייסו יהודים רבים להשתתף במיזם ורתמו  מובילי דעת קהל לסיוע במאבק באנטישמיות ההולכת וגואה. כמו כן נפגשו השניים עם שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן, שדרן הרדיו הפופולרי בן שפירו, איש הפרסום דיוויד סייבל מנכ"ל R&Y לשעבר, אלי כוהנים יועצת הנשיא טראמפ למאבק באנטישמיות ודן האף יועץ לנשיא לשעבר.

מובילייזד הוקמה לזכרו של אלחנן קלמנזון, חלק מצוות קלמנזון שהצילו מעל 100 אנשים מבארי, ולאור הדברים שאמר לפני מותו "האמנתי בפעולות הקטנות שיוצרות שינוי גדול". המיזם קם לאחר שב-7/10 נחשף באופן ברור כי אויבי ישראל עובדים לטווח ארוך באופן סדור, בעוד יהודי העולם פועלים בעיקר לטווח קצר ולכיבוי שריפות. 

הפרוייקט הראשון של מובילייזד הוא  5MinADay, שבו כל מצטרף מתחייב לתרום 5 דקות ביום למאבק באנטישמיות. בשבוע הראשון נרשמו כבר מאות אמריקאים לפרוייקט. כולם מקבלים משימות יומיות בפלטפורמה ייעודית לכך. מדובר בסיוע מקצועי לנפגעי אנטישמיות, שיתוף תכנים, צילום סרטים לרשת, דיווחים על תכנים מסיתים ועוד. 

המוטו של המיזם הוא small act, huge impact - רק איחוד של מתנגדי האנטישמיות, גם אם לזמן קצר ביום, יכול להביא לתוצאה אדירה.  מס היהודים בעולם  הוא  רק 15 מיליון ואנו צריכים להתמודד  מול 2 מליארד איש.  יש המון ארגונים ומשפיענים יהודים  אבל הם כמו כלי נשק ללא צבא מאורגן ומאוחד. רק אם נפעל יחד נוכל לנצח.

אורית מרק  אטינגר ומשה קלוגהפט: "  אנו מקימים את  צבא היהודים העולמי הראשון בעולם להתמודד עם האנטישמיות.  המיזם ישתמש  בכלים יחודיים  שמדינת ישראל הרשמית אינה יכולה להשתמש בהם ותאחד את כולם למען המטרה .  גם במאבק באנטישמיות, אי אפשר לחכות שהמדינה תפעל, כולנו צריכים לקחת אחריות עכשיו. יהודים שסיפרו לנו שהם מקבלים כל יום הנחיה באיזה צד של בית הספר להוריד את הילד כדי לבלבל את האוייב, לא משאירים לאף אחד מאיתנו ברירה - חייבים להתגייס."