מועמדותה של קמלה האריס החייאתה מחדש מירוץ עייף, חסר חיוניות ואנרגיה - בו הנשיא המכהן ביידן חטף מכה אחר מכה ע״י הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, שעד לפני 24 שעות נראה כמו המנצח הכמעט וודאי במירוץ לנשיאות. לאחר פרישתו של ביידן, חברי המפלגה הדמוקרטית התאחדו בתמיכת בקמלה האריס, סגנית הנשיא, כמועמדת הרשמית של המפלגה הדמוקרטית. והיא שוחחה עם גורמים במפלגה הדמוקרטית כעשר שעות אמש על מנת להשיג את תמיכתם.

״היא כבר מגייסת את כל המועמדים האפשריים מאחוריה״ אמר המקור. ״אתם תראו את כולם מתיישרים לפי השורה, כך אמר מקור לערוץ האמריקני NBC news. חרף התמיכה הנרחבת בה - היא עדיין לא המועמדת הרשמית של מהפלגה הדמוקרטית ויותר מזה, קיימים אתגרים ממשיים באשר לסיכוייה להיבחר לבית הלבן".

פרישת ביידן הייתה תרחיש האימים של טראמפ - ועכשיו הוא בבעיה רצינית
ביידן חשש לפרוש בגלל האריס - עכשיו הכביסה המלוכלכת נחשפת
ביידן לא עמד בלחצים מכל החזיתות - והותיר את סגניתו עם משימה בלתי אפשרית

"מלכתחילה, יש צורך בהסתייגות אחת עצומה: האריס הפכה למועמדת לנשיאות רק אתמול והיא תזכה לפחות מארבעה חודשים להציג את עצמה מחדש לאומה האמריקנית, להבדיל את עצמה מהבוס הנוכחי שלה, ג׳ו ביידן, ולגייס את הבוחרים הדמוקרטים בשבועות הקרובים. מטה טראמפ כבר התחיל להכות את קמלה האריס היכן שכואב פוליטית, כמו מדיניות ההגירה או בנושאי דלק ונפט. תקופת כהונתה אופיינה בשקט מסוים, היא נחבאה אל הכלים ולא רשומים על שמה שום הישגים משמעותיים שיקעקעו את המוניטין שלה ברמה הלאומית".

דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)
דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)

המקור הוסיף כי "רוב הבוחרים מחזיקים זמן רב בדעה לא חיובית לגביה. היא פיגרה אחרי טראמפ כמעט בכל סקר ארצי ובמדינות המתנדנדות שנערכו עד כה השנה. בסקר האחרון של ״ניו יורק טיימס״/מכללת סיינה בפנסילבניה, רק 42 אחוזים מהבוחרים הסבירים אמרו שהם רואים את סגנית הנשיא האריס באור חיובי - הרבה פחות מה-51 אחוז שראו את ביידן באור חיובי במדינה לפני בחירות 2020. זה אפילו נמוך מה-46 אחוז שאמרו את אותו הדבר לגבי מר טראמפ בסקר האחרון.

"עם מספרים כאלה, התמודדות האריס-טראמפ לא נראית כמו בחירות הנשיאות של 2020, כאשר ביידן גבר כמועמד מתון שהיה אהוד על רוב הבוחרים. במקום זאת, ניתן להשוות את מצבה לתוצאות סקרים ביידן-טראמפ של לפני כחודש, טרם התקיים העימות הנשיאותי, כאשר דונלד טראמפ הוביל בפער קטן והתקוות נתלו בבוחרי ״המדינות המתנדנדות״ שאינם אוהדים את שני המועמדים - מה שמכונה ״השונאים הכפולים״.

לפני שנה, דמוקרטים רבים לא נבהלו מהאפשרות להריץ מועמד לא פופולרי כמו ג׳ו ביידן (או כנראה קמלה האריס) נגד מר טראמפ. אז, רבים טענו שלאמריקה יש רוב אנטי-MAGA (תנועת ׳החזירו את אמריקה לגדולתה׳); חרף סקרים עגומים של ביידן, צוותו התעודד בכך שהוא סממן הדמוקרטיה האמריקנית, מה שגובר על כל קלף שטראמפ אולי ישלוף מהשרוול.

קמלה האריס וג'ו ביידן (צילום: רויטרס)
קמלה האריס וג'ו ביידן (צילום: רויטרס)

כעת, האריס, צוותה וחברי המפלגה הדמוקרטית מקווים שהיא תוכל לזכות בבחירות על ידי הדגשת נקודות כמו שמירה על הדמוקרטיה והחזרת זכות האישה לגופה, בדיוק כפי שקיוו שביידן יעשה. אבל קשה הרבה יותר להיות בטוחים בהנחה הזו היום. אחרי הכל, ביידן פיגר בסקרים במשך כמעט 10 חודשים רצופים - הרבה לפני העימות הנשיאותי הראשון.

הסקרים הציעו רשימה ארוכה של הסברים לחולשה שלו, ורבים מהם לא היו קשורים לגילו. רוב הבוחרים אמרו שהמדינה הולכת בכיוון הלא נכון. הם אמרו שהמערכת הכלכלית והפוליטית במדינה שבורה. הם מודאגים מאוד מהכלכלה וההגירה - שני הנושאים החזקים ביותר של מר טראמפ בסקרים. בסקר אחר סקר, בוחרים אומרים שהם מחפשים שינוי.

קמלה האריס הפכה לפנים החדשות של המפלגה הדמוקרטית, היא עשויה לעזור לספק את רצון הבוחרים לשינוי, פשוט בכך שהיא מישהי אחרת מלבד טראמפ או ביידן. אבל היא עדיין חלק מממשל ביידן; היא תיפגע מרבים מאותם אתגרים שעמדו בפני מר ביידן, ולא ברור אם היא ממוקמת טוב יותר להתגבר עליהם. כדי לעשות זאת, היא כנראה תצטרך להציע חזון אופטימי ומלא תקווה לעתיד, הנתמך על ידי סדר יום סביר - משהו שהקמפיין שלה ב-2020 נכשל בעיקר להשיג.

קמלה האריס (צילום: רויטרס)
קמלה האריס (צילום: רויטרס)

להגנתה של האריס, יהיה מאתגר לכל דמוקרט היום לקדם סדר יום ברור לעתיד. מר ביידן התקשה לעשות זאת במסע הבחירות שלו לכהונה נוספת. המפלגה החזיקה בשלטון כמעט 12 מתוך 16 השנים האחרונות, והיא מיצתה את רוב סדר היום שלה; לא נשארו הרבה מדיניות ליברליות פופולריות בארון. כל עוד הבוחרים נשארים לא מרוצים מהמצב הקיים ומהמועמד הדמוקרטי, קמפיין להגנה על המערכת עשוי לא להיות הניצחון המובטח שהדמוקרטים חשבו פעם שהוא יהיה.