הגעתו של ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, הובילה למחאות ענק בעיר הבירה האמריקנית, כולל שביתה בבניין המשרדים של הקונגרס שהסתיימה במעצרים רבים של המפגינים.

חלק מההפגנות גינו את ישראל בעוד אחרות ניסו להפעיל לחץ נוסף על נתניהו וקראו לו להגיע להסכם הפסקת אש ולהחזיר את החטופים שעדיין מוחזקים בשבי חמאס.

נתניהו למשפחות החטופים בוושינגטון: "התנאים להחזיר אותם מבשילים"
עסקת חטופים: נסעתי עד לוושינגטון כדי לשמוע שנתניהו מעכב

נתניהו הגיע לוושינגטון ביום שני לביקור הכולל פגישות עם הנשיא ביידן ונאום ביום רביעי בפני שתי המפלגות בקונגרס. עשרות מפגינים התאספו מחוץ למלון שלו ביום שני בערב, וביום שלישי אחר הצהריים.

משפחות החטופים בוושינגטון (צילום: דני טננבאום,לירי אגמי,אמנון שמי)
משפחות החטופים בוושינגטון (צילום: דני טננבאום,לירי אגמי,אמנון שמי)

מאות מפגינים ערכו מחאת ״פלאשמוב״ בבניין קנון, המאכלס משרדים של חברי בית הנבחרים. בהפגנה שאורגנה על ידי ״Jewish voice for Peace״, ארגון יהודי שמאל-קיצוני שאחראי למספר הפגנות נגד המדיניות הישראלית ברצועת עזה.

לבשו המפגינים חולצות אדומות עליהן נכתב ״לא בשמנו״ השתלטו על הרוטונדה של הבניין, התיישבו על הרצפה, פרשו שלטים וקראו ״תנו לעזה לחיות!״

לאחר כחצי שעה של מחיאות כפיים וקריאות קצובות, שוטרים ממשטרת הקפיטול של ארצות הברית הוציאו מספר אזהרות, ואז החלו לעצור מפגינים - כובלים את ידיהם באזיקונים ומובילים אותם אחד-אחד מחוץ לכותלי הבניין.

״אני בתם של ניצולי שואה ואני יודעת איך נראית שואה״, אמרה ג׳יין הירשמן, ילידת סאוגרטיס, ניו יורק, שנסעה להפגנה יחד עם שתי בנותיה - שתיהן נעצרו. ״כשאנחנו אומרים ׳לעולם לא עוד׳, אנחנו מתכוונים לעולם לא לאף אחד״.

בנימין נתניהו, שרה נתניהו (צילום:  עמוס בן גרשום לעמ)
בנימין נתניהו, שרה נתניהו (צילום: עמוס בן גרשום לעמ)

המפגינים מיקדו את רוב זעמם בממשל ביידן, ודרשו מהנשיא להפסיק לאלתר את כל משלוחי הנשק לישראל. ״אנחנו לא מתמקדים בנתניהו. הוא רק סימפטום״ אמרה הירשמן. ״אבל איך הנשיא ביידן יכול לקרוא להפסקת אש כשהוא שולח להם פצצות ומטוסים?״.

נכון לכתיבת שורות אלו, משטרת הקפיטול אמרה כי אין ברשותם את מספר האנשים הכולל שנעצרו, הארגון ״JVP״ טען כי נעצרו 400 מפגינים ״כולל למעלה מתריסר רבנים״.