מיליוני דונמים עולים באש, אלפים מפונים מבתיהם, ועשן סמיך אופף את מדינות המערב האמריקניות. שריפת הפארק בצפון קליפורניה התפשטה באופן דרמטי והפכה לשריפה הפעילה הגדולה ביותר בארצות הברית, בעוד כוחות הכיבוי נאבקים במרוץ נגד הזמן לבלום עשרות מוקדי אש.

בקצב המרנגה: מה הסיכוי שמדורו ייבחר לנשיא ונצואלה לעוד 6 שנים נוספות?
"סיום הדמוקרטיה והקמת מדינה נוצרית״: האמירה של טראמפ שמסעירה את ארה"ב

על פי נתוני הרשויות הפדרליות, השריפות הפעילות מחקו כליל למעלה משני מיליון דונם. עם התפשטות העשן המאפיל את השמיים, הרשויות בקליפורניה ואורגון עדכנו את אזורי הפינוי והפצירו בתושבים להיות ערוכים לפינוי מיידי.

אלפי אנשים כבר קיבלו הוראות פינוי השבוע, והעשן הכבד הוביל להתרעות על איכות אוויר ירודה ברחבי הצפון-מערב והמערב ההררי. השריפה המתפשטת בקליפורניה התרחבה במהירות מסחררת לשטח של יותר מ-350,000 דונם במחוזות בוט, טהמה ושסטה, סמוך לעיר צ׳יקו.

לפי דיווחי הרשויות, קצב ההתפשטות הגיע לכ-5,000 דונם בשעה. השריפה, הנמנית עם הגדולות בהיסטוריה של המדינה, עדיין אינה בשליטה, אך רשות הכבאות של קליפורניה מקווה כי הטמפרטורות הנמוכות יותר והלחות הגבוהה יותר הצפויות היום יסייעו למאמצי הכיבוי.

מספרם של הכבאים והצוותים העוסקים בהכלת שריפת הפארק שולש וכעת מספר הכוחות עלה ל-2,500 מאתמול. הרשויות צופות כי השריפה תמשיך להתפשט, ואין הערכה לגבי מועד תחילת ההשתלטות עליה.

התפשטות השריפה הובילה לגל חדש של צווי פינוי והתרעות, כאשר כ-8,700 איש נמצאים תחת צווים כאלה. בעיירה פרדייס, שנחרבה כמעט לחלוטין בשריפת קמפ ב-2018, הוצאה התרעת פינוי לכל העיר ביום שישי בערב.

במקביל, אורגון מתמודדת גם היא עם שריפות נרחבות. שריפת דורקי, שזרעה הרס באזור דליל אוכלוסין סמוך לגבול איידהו מאז פגיעת ברק ב-17 ביולי, התפשטה על פני לפחות 288,000 דונם.

מושלת אורגון, טינה קוטק, הצהירה: ״השריפות במזרח אורגון התפשטו במהירות. אנו מתמודדים עם רוחות חזקות ובלתי צפויות באזור שעלולות להשפיע על כל השריפות. הגשם אינו מגיע. חלק מהקהילות נותרו ללא חשמל. המצב דינמי, והצוותים בשטח מתמודדים עם האתגרים יום אחר יום״.