על רקע משחקי האולימפיאדה בפריז, הבירה הצרפתית ממשיכה לספוג פגיעות וניסיונות שיבוש של המשחקים האולימפיים. לאחר הפגיעה בקווי הרכבת, עכשיו על הכוונת: תשתיות הסיבים האופטיים של מספר מפעילי סלולר ואינטרנט צרפתיים. מדיווחים מקומיים עולה כי כבלים נחתכו במהלך הלילה בכמה מוקדים שונים, ככל הנראה בתיאום מראש. אחת מספקיות האינטרנט הגדירה את הפעולה כ"וונדליסטית". 

לפי דיווח בעיתון לה מונד הצרפתי, פעולות חבלה השפיעו במהלך הלילה (בין ראשון לשני) על תשתיות הסיבים האופטיים של מספר מפעילי סלולר ואינטרנט צרפתיים כמו Free ו-SFR והתרחשו בשישה אזורים (בוש-דו-רון, אוד, אואז, הרולט, מיוז ודרומה), כך לפי על פי גורם משטרתי מקומי. לפי הפרסום, העיר פריז והמשחקים האולימפיים, לא מושפעים בשלב זה, כך דיווח המקור המשטרתי לכלי התקשורת.

לאחר הביקורת העולמית הקשה על טקס הפתיחה: הצעד החריג של אולימפיאדת פריז  
"סדום ועמורה": הנוצרים זועמים על טקס פתיחת האולימפיאדה, נציגת צרפת בפרלמנט האירופי התנצלה 

מגדל אייפל בטקס הפתיחה של המשחקים האולמפיים, פריז 2024 (צילום: GettyImages)
מגדל אייפל בטקס הפתיחה של המשחקים האולמפיים, פריז 2024 (צילום: GettyImages)

לפי הדיווח, אף גורם לא לקח אחריות על הנזקים בשלב זה. ניקולס גיום, מנהל המפעיל המקצועי Netalis, אישר ללה מונד כי כבלים למרחקים ארוכים נחתכו במהלך הלילה. "הקישורים פועלים דרך נתיבי גיבוי אבל זמן ההשהיה יהיה גבוה יותר למשך כמה שעות", הוסיף.

"מאז 2:15 לפנות בוקר, הרשת הלאומית שלנו חוותה האטה משמעותית. כל השירותים שלנו ניתנים, לפעמים עם הרעה באיכות השירות", דיווח ללה מונד גורם מרשת Free .

לדברי ניקולא גיום, השפעות נרשמו במונפלייה ובמרסיי ובקשרי ליון-פריז ופריז-שטרסבורג. לכן מדובר ככל הנראה בחבלה שתואמה להתרחש במקביל בכמה מוקדים.

טקס פתיחת המשחקים האולימפיים, פריז 2024 (צילום: GettyImages)
טקס פתיחת המשחקים האולימפיים, פריז 2024 (צילום: GettyImages)

לפי אתרים שמנטרים דיווחים של משתמשי אינטרנט צרפתים על שיבושים ברשת, מדווחים על קשיים ברשתות Orange, SFR ו-Bouygues, אך בעיקר ברשתות של Free. במהלך הלילה דיווחה חטיבת "פרו" של המפעיל על "האטה משמעותית" הקשורה למעשי ונדליזם.