הנשיא לשעבר דונלד ג'יי טראמפ חזר אמש (שני) על קביעתו האחרונה כי הנוצרים לעולם לא יצטרכו להצביע שוב, אם יצביעו עבורו בנובמבר הקרוב, תוך שהוא מסרב לבקשות המרובות לחזור בו, או להבהיר את ההצהרה.

טראמפ מבטיח: "אם אני אבחר, הכל ייגמר ואציל את ישראל"

ההערות הראשוניות של מר טראמפ, בפני קבוצה של נוצרים שמרנים ביום שישי, פורשו על ידי דמוקרטים רבים כראיה לכך שהוא מתכוון לשים קץ להליך הדמוקרטי. אתמול, לורה אינגרהם, מגישת פוקס ניוז, דחקה בו להפריך את המסגור הזה, אבל הוא הציע במקום זאת: "אמרתי, תצביעו עבורי, אתם לא תצטרך לעשות את זה שוב לעולם. זה נכון".

המילים המדויקות של המועמד הרפובליקני ביום שישי היו: "אני אוהב אתכם. אתם חייבים לצאת ולהצביע. בעוד ארבע שנים, לא תצטרכו להצביע שוב. נתקן את זה כל כך טוב, שלא תצטרכו להצביע".

אינגרהם ציינה בפני טראמפ כי הדמוקרטים הדגישו את הציטוט הזה כראיה לכך שהוא יבטל את הלך הבחירות ודחקה בנשיא לשעבר להפריך את מה שהיא כינתה כביקורת "מגוחכת". טראמפ סירב לעשות זאת וחזר על האמירה שלו.

כך הוא אמר: "אמרתי, תצביעו עבורי ואתם לא תצטרך לעשות את זה שוב. זה נכון. כי אנחנו חייבים להוציא את ההצבעה. נוצרים אינם ידועים כקבוצת מצביעים גדולה. הם לא מצביעים. ואני מסביר להם את זה - אתם אף פעם לא מצביעים, הפעם תצביעו. אני אסדר את המדינה, אתם לא תצטרכו להצביע יותר. אני לא אצטרך את ההצבעה שלכם".