סגנית הנשיאה קמלה האריס צפויה להכריז על בחירת המועמד לסגנות בימים הקרובים, כאשר עיני כולם נשואות לאירוע הראשון המתוכנן בפילדלפיה. ההכרזה תסמן את תחילתו של מסע בחירות אינטנסיבי שיכלול ביקורים במספר מדינות מפתח, ביניהן ויסקונסין, מישיגן, צפון קרוליינה, ג'ורג'יה, אריזונה ונבאדה, כך דווח ב"פוליטיקו".

מסע זה מהווה את הופעתה הראשונה של האריס כמועמדת המובילה של המפלגה הדמוקרטית, לאחר פרישתו הפתאומית של הנשיא ביידן מהמרוץ. הבחירה במסלול זה מרמזת על אסטרטגיה חדשה של הקמפיין, המבקשת להרחיב את מפת הקרב האלקטורלית. בין השמות המוזכרים כמועמדים אפשריים לתפקיד סגן הנשיאה נמצאים הסנטור מארק קלי מאריזונה, מושל מינסוטה טים וולץ, מושל קנטקי אנדי בשיר ושר התחבורה פיט בוטיג'ג'. עם זאת, תשומת לב מיוחדת מופנית לכיוונו של ג'וש שפירו, התובע הכללי של פנסילבניה, אשר לאחרונה הגביר את פעילותו הציבורית לצד האריס.

מישהו לרוץ איתו: מי הם המועמדים המסתמנים לחבור לקמלה האריס לסגנות הנשיאות?
ארה"ב במבחן: האם לראשונה אי פעם היא תבחר בנשיאה? | פודקאסט מעריב

קמלה האריס וג'וש שפירו (צילום: רויטרס)
קמלה האריס וג'וש שפירו (צילום: רויטרס)

שפירו, שמוצאו מפרברי פילדלפיה, נראה כמי שמנסה את כוחו בתפקיד המועמד לסגנות. הוא הוביל לאחרונה אירועי תמיכה בהאריס ברחבי פנסילבניה, כולל עצרת משותפת עם מושלת מישיגן גרטשן ויטמר ואירוע תמיכה עם איגודי הבנייה. בהופעותיו, שפירו מדגיש את ניסיונה של האריס כתובעת "קשוחה כמו מסמרים" ומבקר את בחירתו של טראמפ בסנטור ג'יי.די. ואנס כמועמד לסגנות. מועמדים פוטנציאליים אחרים גם הם מגבירים את פעילותם הציבורית בתמיכה בהאריס. וולץ זכה לתהודה רבה בכינויו את המפלגה הרפובליקנית של טראמפ כ"אנשים מוזרים", בעוד בשיר הדגיש בראיון טלוויזיוני את חוסר הקשר של ואנס למדינתו.

למרות שהאריס טרם הכריזה רשמית על בחירתה, היא צפויה לראיין מועמדים פוטנציאליים בימים הקרובים. צוות הקמפיין שלה מזהיר מפני הסקת מסקנות מוקדמות לגבי בחירת המיקום הראשון במסע הבחירות, ומדגיש כי ההחלטה הסופית טרם התקבלה.

בעוד שמסע הבחירות הקרוב יהיה הראשון של האריס כמועמדת המובילה, היא כבר החלה בפעילות ציבורית מוגברת, כולל עצרות בוויסקונסין ובג'ורג'יה. ההתמקדות במדינות אלו מדגישה את חשיבותן האסטרטגית במפת הבחירות הנוכחית.

ככל שמתקרב מועד ההכרזה, המתח והציפייה גוברים. בחירתה של האריס לא רק תעצב את הקמפיין הדמוקרטי, אלא גם תשפיע על הדינמיקה הפוליטית הכוללת לקראת הבחירות הקרובות.