יו"ר הוועידה הדמוקרטית בארצות הברית הודיע הערב (שישי), כי סגנית הנשיא קמלה האריס קיבלה מספיק קולות בהצבעת הוועידה כדי להתמודד לנשיאות מול טראמפ בנובמבר. היא תהיה האישה השחורה הראשונה שמתמודדת לתפקיד הבכיר.

סקר הבחירות האחרון של הוול סטריט ג'ורנל, שפורסם בשבוע שעבר מציג תיקו בין הנשיא לשעבר, דונלד טראמפ, לבין המתמודדת החדשה - סגנית הנשיא קמלה האריס. הסקר מציג תמיכה עולה בהאריס בקרב מצביעים לא לבנים ועלייה דרמטית בהתלהבות מקמפיין הבחירות בקרב הדמוקרטים. 

לפי הסקר, דונלד טראמפ זוכה ב-49% מהקולות בעוד שקמלה האריס זוכה ב-47%, מדובר בפער שנמצא בתוך טווח טעות הדגימה, שעומד על 3.1%. כך שלמעשה - מדובר בתוצאת תיקו. לפי הפרסום, טראמפ החזיק בפער של שש נקודות מוקדם יותר החודש, כאשר המתמודד מולו היה ג'ו ביידן. 

סקר נוסף, של סוכנות הידיעות רויטרס, מצא כי האריס צברה יתרון קל על טראמפ: 44 אחוזים תומכים בהאריס לעומת 42 אחוזים שתומכים בטראמפ, כאשר הפער בין שני המועמדים הינו בטווח הטעות הסטטיסטית.

מוקדם יותר השבוע, טראמפ המשיך בניסיון "לשתות" את הקול היהודי, שבאופן מסורתי תומך באופן מובהק במועמד הדמוקרטי, ואמר בריאיון: "אתה יכול לראות את הזלזול שלה. היא לא אוהבת את ישראל ולא אוהבת יהודים. אתה יודע את זה, אני יודע את זה וכולם יודעים את זה ואף אחד לא רוצה להגיד את זה".

דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)
דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)

האריס, שהייתה באותו יום בעצרת בג'ורג'יה, מדינת מפתח שב-2020 העניקה לג'ו ביידן את הניצחון. "המומנטום במרוץ משתנה", אמרה. "ויש סימנים שדונלד טראמפ מרגיש את זה".

בהמשך לעגה לו האריס על הסירוב להשתתף בעימות מולה, עד שתיבחר כמועמדת הרשמית. "ובכן, דונלד, אני מקווה שתשקול שוב לפגוש אותי על במת העימות כי, כמו שאומרים, אם יש לך משהו להגיד, תאמר את זה בפרצוף שלי".