משרד ההגנה האמריקני בוושינגטון הודיע היום (שבת) על תגבור כוחות במזרח התיכון כדי לסייע לישראל להתגונן מפני התקפה איראנית אפשרית.

לאחר החיסולים בלבנון ובאיראן: המזרח התיכון נמצא על סף פיצוץ
בשל החשש מהתגובה האיראנית: תאילנד משהה הגעת אלפי עובדים זרים

זאת לאור האיומים החוזרים מצד חסן נסראללה, איראן, חיזבאללה והחות'ים, גל התקיפות בלבנון והדיווחים האחרונים על חיסול בכירים בחמאס, ביניהם ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, העשוי להוביל להסלמה.

איסמעיל הנייה ברגעיו האחרונים (צילום: רויטרס)
איסמעיל הנייה ברגעיו האחרונים (צילום: רויטרס)


גורמים בכירים אמריקאים אומרים כי הם נערכים למתקפה דומה - אולי אף גדולה יותר עם מעורבותו והצטרפותו של חיזבאללה - למתקפת האיראנית שחלה ב-13 באפריל, בה כזכור יורטו כ-300 שיגורים, בין היתר בסיועה של ארצות הברית. 

ההיערכויות הנ''ל באות לאחר שיחתם הטלפונית של ג'ו ביידן עם רה"מ בנימין נתניהו, כחלק מניסיונו של הראשון למנוע הסלמה למלחמה כוללת. הבית הלבן מסר כי "הנשיא דן עם נתניהו במאמצים לסייע לישראל להגן על עצמה מפני איומים, כולל של טילים בליסטיים וכטב"מים, כולל פריסת כוחות נוספים של צבא ארצות הברית באזור".

פגישתו של נתניהו וביידן (צילום: צילום מסך רשתות חברתיות)
פגישתו של נתניהו וביידן (צילום: צילום מסך רשתות חברתיות)


שר ההגנה, לויד אוסטין, ששוחח אמש עם יואב גלנט, עדכן אותו על הכוחות שהוא שולח לאזור, ביניהם סיירות ומשחתות בעלות מערכת AEGIS ליירוט טילים בליסטיים, פריסת טייסת מטוסי קרב והחלפה של נושאת המטוסים תיאודור רוזוולט בנושאת המטוסים אברהם לינקולן. ארצות הברית מחזיקה כבר בספינת ההתקפה האמפיבית USS Wasp באזור, הפועלת עם היחידה האקספדיציונית ה-24 של המארינס, המסוגלת לבצע פינוי של אזרחים אמריקאים בלבנון, אם יינתן הצו לכך.

יואב גלנט, לויד אוסטין  (צילום: REUTERS/Kevin Lamarque)
יואב גלנט, לויד אוסטין (צילום: REUTERS/Kevin Lamarque)


כמו כן, אוסטין "הורה לבצע התאמות של ההיערכות הצבאית של ארצות הברית כדי לשפר את ההגנה על הכוחות האמריקנים באזור, להגביר את התמיכה בהגנה על ישראל, ולהבטיח שארצות הברית מוכנה להגיב למקרים שונים", כך לפי הפנטגון. 

עוד הוסיף כי "הסלמה נוספת אינה בלתי נמנעת וכי כל המדינות באזור ירוויחו מהורדת במתיחות, לרבות באמצעות השלמת הסכם הפסקת אש ושחרור החטופים בעזה".

גלנט השיב והדגיש את החשיבות של עבודה בשותפות עם בעלות ברית באזור כדי להביס מתקפה איראנית, וכי הוא מחויב להשגת עסקת חטופים במהירות שתשיב החטופים לישראל.