איראן מיישמת את מערכת התקשורת החסימה החזקה ביותר של רוסיה, Murmansk-BN, במיקומים אסטרטגיים בעקבות התקיפה הישראלית האחרונה, כך עולה מדיווחים. מערכת זו נועדה לחזק את יכולת ההגנה האווירית של איראן, במיוחד באזורים רגישים מבחינה ביטחונית.

כחלק מהמאמצים להדוף תקיפות עתידיות, חברת התעופה הרוסית Gelix Airlines, המתמחה בהובלת נשק, נחתה זה עתה בטהרן. הנחיתה הזו עשויה להעיד על חיזוק נוסף של הקשרים הצבאיים בין רוסיה ואיראן, והגברת אספקת הנשק לאיראן.

במהלך התקופה האחרונה, התפרסמו פרטים נוספים אודות התקיפה הישראלית שגרמה למתח גובר באזור. על פי דיווחים זרים, כלי טיס ישראליים תקפו אתר עם מכ"מ ליד אספהאן, אשר שייך למערך ההגנה האווירית של מתקן הגרעין בנתנז. התקיפה בוצעה, לפי דיווחים, על ידי שלושה מטוסי קרב F-35, אשר פגעו במערך מכ"מ חיוני שהגן על המתקן הגרעיני בנתנז.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

רשת "אל-ערביה" הסעודית דיווחה כי היעד היה מערך מכ"מ שמקושר למתקן הגרעין, ואילו באיראן טוענים כי השמידו שלושה כטב"מים שהיו מעורבים בתקיפה. דיווחים נוספים מפי כתבת רשת פוקס ניוז, ג'ניפר גריפין, ציינו מפי בכיר ביטחוני אמריקני כי התקיפה הישראלית התמקדה בבסיס צבאי באזור אספהאן ליד נתנז ולא במתקני גרעין עצמם. הבכיר ציין שהתקיפות כללו מערכות הגנה אווירית בבסיס, ששימשו גם להגן על מתקני גרעין קרובים.

גריפין הוסיפה כי מערכות ההגנה האיראניות מתוצרת רוסיה הוכיחו את חוסר יעילותן במהלך התקיפה. "היתה מטרה אחת וכמה תקיפות עליה," ציין הבכיר.

ההתפתחויות האחרונות מצביעות על עלייה במתח בין ישראל לאיראן, תוך שהאירועים האחרונים מדגישים את החשיבות הגבוהה של המערכות ההגנה והאסטרטגיות ביכולת לנהל את המתיחות הביטחונית באזור.