בימים האחרונים התפרסם בערוץ הטלגרם הפופולרי בקרב הקהל הרוסי, 'אופרסוודקי', כי המידע שאפשר את איתור וחיסול איסמעיל הנייה הודלף, ככל הנראה, באמצעות ראש מועצת הביטחון של ממשלת ארמניה, ניקול פשיניאן. לטענת הערוץ, פשיניאן היה אמור להיפגש עם הנייה בטהרן בשולי טקס ההכתרה של נשיא איראן הנכנס, מסעוד פזשכיאן.

לפי הדיווח, ההשערה היא כי המידע שהוביל לחיסול הנייה, שמיוחס לישראל על פי פרסומים זרים, הגיע ככל הנראה ממקורות בארמניה. עם זאת, לא ברור מאיפה בדיוק. ישנם השערות כי ייתכן שהמידע הגיע מראש מועצת הביטחון של ארמניה, שלו קשרים ענפים עם ארצות הברית וישראל.

בזמן שהגנרל האמריקאי הגיע לישראל: משלחת רוסית נחתה בטהרן
באיראן מבטיחים נקמה כואבת לישראל: "נתקוף אתכם בפתאומיות"

יש לציין כי פשיניאן היה אחד משני ראשי מדינות בלבד שהשתתפו בטקס השבעה של נשיא איראן החדש, כאשר שאר המדינות שלחו נציגים בדרג נמוך יותר. כמו כן, נמסר כי ארמניה תומכת בהקמת מדינה פלסטינית, דבר שמחזק את החששות מהתחממות היחסים עם איראן.

בשבוע שעבר דווח על עסקת נשק ענקית בין ארמניה לאיראן בשווי של כחצי מיליארד דולר, הכוללת כמות גדולה של אמצעי לחימה, טילים, כטב"מים ומערכות הגנה אוויריות. בעקבות הדיווחים הללו, חבר הכנסת סימון מושיאשוילי, יו"ר השדולה לקידום בני העדה הגיאורגית בישראל, שלח שאילתא לשר החוץ ישראל כץ בבקשה לעמדת ישראל הרשמית בנושא.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

ח״כ סימון מושיאשוילי (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
ח״כ סימון מושיאשוילי (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

מושיאשוילי כתב כי עסקת הנשק עשויה לשמש את איראן לפעילות עוינת וכי יש צורך בהבהרה של המצב. נכון לרגע זה, לא התקבלה תגובה רשמית משר החוץ ישראל כץ בנוגע לדיווחים ולשאילתא של ח"כ מושיאשוילי.