הפרשן לענייני ערבים של i24NEWS, צבי יחזקאלי, שוחח היום (שלישי) עם אראל סג"ל ויריב אופנהיימר ב-103FM על ההמתנה לתגובה האיראנית וההיערכות לתרחישי הקיצון.

יחזקאלי פתח ואמר: "מלחמה כוללת היא משהו שאנחנו מתקדמים לעברו, והיא תקרה רק כשהאויב שלנו יבחר לפתוח בה. תראו איך האיראנים משחקים משחק מאוד מחושב – עד שלא פגענו בהם, הם לא פגעו בנו. אל לנו לנתח את השחקנים הלא רציונליים שסביבנו. אל לנו לפענח את הצעדים שלהם כאוטוטו מלחמה כוללת. הם יזמינו את הדבר הזה, כמו מה שסינוואר הזמין ב-7 באוקטובר".

רוחות רפאים מהקולג׳: המתמודד לסגן הנשיאה נגד שדים מימי נעוריו
ישראל ניסתה לחסל את נסראללה? פרטים דרמטים נחשפים לפני התקיפה

"מבחינת האיראנים זו המהפכה והגרעין. ההגמוניה על העולם הסוני. מה שאתה צריך להבין פה זה הסיפור המכונן של האסלאם במאה השנים הראשונות: העשורה. לקחו לשיעים את הירושה, וזו המטרה הגדולה. עם כל הכבוד ליהודים, אנחנו לא הסיפור של המשטר האיראני", הסביר, "אנחנו בעצמנו ניפחנו את השד האיראני עם אופן ההתנהגות של המערב שזחל על הברכיים להסכם בשנת 2015. זוכרים את מסמכי הוויקיליקס? כבר אז הסעודים קראו לאיראן ראש הנחש".

הפגנה איראנית אנטי-ישראלית (צילום: רויטרס)
הפגנה איראנית אנטי-ישראלית (צילום: רויטרס)

לדבריו, "לירדן יש תפיסה להכיל את האחים המוסלמים. מה שקרה בעולם הוא דבר אחר: חמאס רץ לזרועות של האיראנים בגלל כל מה שקרה פה באביב הערבי. אסד גירש את מפקדות החמאס מדמשק, כי הסיפור הפך להיות סוני-שיעי. רק החמאס בעזה אמר לאיראנים: אני ואחי נגד בן דודי. זו לא אשמת ישראל, את חמאס לא היית יכול לעולם לקרב אלינו, כך שהיה ברור שחמאס יבלעו את הגלולה השיעית. בגלל זה לא קברו את הנייה באיראן. בגלל זה הטיסו אותו לקבורה בקטאר".

בסיכום אמר יחזקאלי: "אנשיו של אבו מאזן אומרים לאיראנים: תפסיקו להתערב לנו, אנחנו לא רוצים את ההתערבות שלכם. תרדו מאיתנו. אבל איראן דורסת את כל הבריתות שהיו קודם. אבו מאזן לא ילך לאיראנים, הדי אן איי שלו הוא ערבי, אבל מחנה הפליטים ג'נין הוא כבר איראני לגמרי".