אמריקה זכתה להכיר אמש (שעון ארה״ב) את טים וולץ מחדש, חצי שעה של מחיאות כפיים סוערות ליוו את כניסתם של הצמד הטרי בזירה הלאומית - סגנית הנשיא, קמלה האריס ומושל מינסוטה, טים וולץ, שניהם מועמדי המפלגה הדמוקרטית בבחירות הקרובות לנשיאות. המהלומות לא איחרו לבוא, והצמד החדש הטיח ביריביהם הרפובליקנים, דונלד טראמפ וג׳יי די ואנס, בהתקפות החריפות ביותר. קמלה האריס וטים וולץ נראו מאורגנים, נחושים ומזה חודשים מספר - הקהלה הדמוקרטי נמלא תקווה.

״זה האיש שאמריקה צריכה״ אמרה האריס על מושל מינסוטה ומי שמיועד להיות סגן הנשיאה, טים וולץ. מורה ומאמן פוטבול לשעבר בבית ספר תיכון, מי שתלמידיו אומרים שהיווה עבורם השראה, שירת בצבא האמריקאי, ומתואר כמלח הארץ ״ליבה הפועם של אמריקה״

אך דווקא יכולותיו הרטוריות הן אלו שזיכו את וולץ בתפקיד הנחשק, כניסתו לזירה הלאומית מיוחסת להסתערותו על יריביו הפוליטיים, עלבונותיו צורבים אך קליטים, ״דונלד טראמפ רואה את העולם קצת אחרת מאיתנו״ אמר וולץ בהופעתו הראשונה כמועמד סגן הנשיאה בעצרת בפילדלפיה. ״קודם כל, הוא לא מבין דבר וחצי דבר בשירות צבאי. אין לו זמן לזה כי הוא עסוק מדי בלשרת את עצמו״. ומיד הנחית את מכת הנוקאאוט ״אחוזי הפשיעה עלו במהלך כהונתו של דונלד טראמפ״ אמר ועצר לאפקט דרמטי, ״וזה אפילו בלי לספור את הפשעים שהוא עצמו ביצע״. 

ההחלטה התקבלה בקרב חברי צוותה של קמלה האריס בתום שבועיים של תהליך מפרך למציאת מועמד סגן הנשיאה, תהליך שלרוב נמשך חודשים וכולל סדרת מבחנים המוודאים את התאמתו של המועמד. במקום זאת, חיפושיה של האריס אחר מישהו לרוץ איתו התרחשו ברובם מאחורי דלתיים סגורות. לבסוף, כאשר החליטה על טים וולץ עשתה זאת מתוך ״תחושת בטן״, כך דווח הבוקר (רביעי) בעיתון האמריקאי ״הניו יורק טיימס״. האריס העידה על וולץ במהלך העצרת כי הוא סגן הנשיאה שאמריקה ראויה לו ״טים וולץ היה סוג המורה והמנטור שכל ילד באמריקה חולם לקבל ושכל ילד ראוי לו״ אמרה סגנית הנשיא. ״סוג המאמן - כי הוא סוג האדם - שגורם לאנשים להרגיש שייכים ואז משרה בהם השראה לחלום בגדול. וזה סוג סגן הנשיא שהוא יהיה. וזה סוג סגן הנשיא שאמריקה ראויה לו״.


ולראשונה מזה כמה חודשים, חזר למצביעי המפלה הדמוקרטית הניצוץ לעיניים, פרישתו של ביידן אפשרה להצית את להבת תקוותיהם, אולי המירוץ לא אבוד. אולי הדמוקרטים יוכלו לנצח ״הסיכוי האמריקאי הוא מה שמאפשר לשני ילדים ממעמד הביניים - אחת מעיר בשם אוקלנד, קליפורניה, שגידלה אותה אם עובדת, והשני בן מיזורי נברסקה שעבד בילדותו בחווה -  רק באמריקה יוכלו שני הילדים האלו יחדיו ללכת כל הדרך עד הבית הלבן״.

וולץ קיבל את התשואות ומחיאות הכפיים הסוערות בהלם מוחלט ובילה את רוב נאומה של האריס בלקוד קידה לעברה ובחיוכים מאוזן לאוזן - חיוכו של אדם שהבין שמחזיק בכרטיס המנצח בלוטו הפוליטי. כשהגיע תורו לנאום המילה הראשונה שלו הייתה ״וואו״, לפני שקד קידה קטנה נוספת בפני הקהל. בנאומו, שיבח את סגנית הנשיא ומועמדת המפלגה הדמוקרטית לנשיאה, קמלה האריס, את הקריירה הארוכה שלה כתובעת וכסגנית נשיא ״היא נלחמה לצד העם האמריקאי״ אמר וולץ והוסיף ״מעולם אינה היססה לבצע מעבר לגבולות תפקידה אם היה זה משפר את חייהם של אנשים״. הוא סיפר על נוף ילדותו, העיירה הקטנה בה גדל בנברסקה, איך בילה את חודשי הקיץ בעבודה בחוות המשפחה וכיצד גיוסו לצבא האמריקאי העניקה לו תכלית. 

כל אלו השרישו את הרעיון כי וולץ הוא אחד מהם, ולאחר מכן הסתעף רעיון זה לשורת מהלומות שהנחית על הצד הנגדי, הלוא הם הצמד הרפובליקני - דונלד טראמפ וסגנו המיועד, ג׳יי די ואנס. וולץ האשים את ואנס בכך שהוא נציג שקרי של האמריקאים הלבנים ממעמד הפועל במערב התיכון שהוא טוען כי הוא מייצג. וולץ, בוגר מכללת צ׳דרון סטייט בנברסקה, לעג לחינוכו של ואנס באחת מאוניברסיטאות העילית האמריקאיות ולעבודתו בעמק הסיליקון לפני שלמעשה כינה אותו פחדן בפני קהל טלוויזיה לאומי. ״אני חייב להגיד לכם, אני לא יכול לחכות להתעמת עם הבחור הזה״ אמר וולץ והתייחס לעימות הסגנים הנשיאותי המסורתי, ״כלומר, אם הוא מוכן לקום מהספה ולהופיע״. מר וולץ קפץ ממעמד של מושל מערב תיכוני כמעט אלמוני לכוכב דמוקרטי לאומי שאומץ על ידי האגף הפרוגרסיבי של המפלגה. הוא יצר סיסמה עבור הליברלים בכך שתייג את מר טראמפ ומר ואנס ״מוזרים״, והרחיק לכת ביום שלישי עד כדי כינויים ״מוזרים ומטרידים להחריד״.

טים וולץ (צילום: רויטרס)
טים וולץ (צילום: רויטרס)

הוא שימח מרכיבי מפתח במפלגתו בהופעות קולעות בטלוויזיה בכבלים ובסרטוני וידאו ביתיים במדיה החברתית, יחד עם הישגיו בחקיקת אמצעים ליברליים כמושל. בהצגתה, האריס הדגישה מספר עמדות מדיניות של  וולץ, רבות מהן תואמות את אלו של ממשל ביידן, שלדבריה הדגימו את נכונותו לעמוד איתן נגד התקפות על החירות. ביניהן היותו המושל הראשון במדינה שחתם על חוק חדש המגן על זכויות רבייה לאחר שבית המשפט העליון ביטל את פסק הדין רו נגד ווייד. הוא גם חתם על ההרחבה המשמעותית ביותר של זכויות הצבעה במינסוטה ביותר מ-50 שנה. וולץ הציג את תמיכתו בזכויות הפלה, כפי שעשו דמוקרטים רבים, כהגנה על החופש האישי. ״במינסוטה, אנו מכבדים את שכנינו ואת הבחירות האישיות שהם עושים״, אמר. ״גם אם לא היינו עושים את אותן בחירות בעצמנו, יש כלל זהב: תדאג לעניינים שלך״. וולץ גם שיתף בחוויה הקשה של משפחתו עם טיפולי הפריה חוץ-גופית, שהיו יעד להתקפות מצד שמרנים במספר מדינות שהעבירו חוקים מגבילים לאחר ההחלטה שביטלה את פסק הדין התקדימי רו נגד וויד. ״אני זוכר שהתפללתי כל לילה לשיחת טלפון עם בשורות טובות״, אמר, מתאר את הרגעים הקשים עד הרגע המיוחל, זו הסיבה שהוא ואשתו קראו לביתם ״Hope״ (תקווה).

מטה הבחירות של האריס אמר שמאז שהוכרז טים וולץ כשותפה של האריס לבחירות, הקמפיין הצליח לגייס למעלה מעשרים מיליון דולר. מדובר באחד מימי גיוס הכספים הטובים ביותר של קמפיין זה במערכת הבחירות הנוכחית.  ״במשך 91 הימים הבאים, ובכל יום בבית הלבן, אגבה את סגנית הנשיא האריס״ אמר. ״ואנחנו נגבה אתכם״.