המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב, הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, הודיע ברשתות החברתיות כי יתראיין ביום שני, 12.8, כשהמראיין הוא לא אחר מאשר המיליארדר אילון מאסק, המנהל את טסלה וספייסאקס.

השיחה המתוכננת של הנשיא לשעבר עם מאסק מגיעה בעקבות בחירתה של המועמדת הדמוקרטית לנשיאות וסגנית הנשיא קמלה האריס במושל מינסוטה, טים וולץ, כשותפה למירוץ. בנוסף, מגיעה השיחה בעקבות חשיפת חקירות של ועדת פעולה פוליטית התומכת בטראמפ, שמאסק טוען כי יצר.

סערת הדרכון של יאיר נתניהו: חוקרי להב 433 פשטו על משרדי משרד החוץ  
מושל מינסוטה וכעת מועמד סגן הנשיאה: מי אתה טים וולץ? | פרופיל 

טים וולץ, קמלה האריס (צילום: Reuters/ELIZABETH FRANTZ)
טים וולץ, קמלה האריס (צילום: Reuters/ELIZABETH FRANTZ)

״ביום שני בערב אערוך ראיון חשוב עם אילון מאסק — פרטים בהמשך!״ כתב טראמפ בפוסט ברשת החברתית Truth Social.

בסוף השבוע הודיע טראמפ כי הסכים להצעת רשת פוקס ניוז לקיים עימות מול סגנית הנשיא קמלה האריס. העימות יתקיים ב-4 בספטמבר בפנסילבניה, אף כי מיקומו המדויק של האירוע טרם נקבע. מנחי העימות יהיו מגישי פוקס ניוז, ברט באייר ומרתה מקאלום. כללי העימות יהיו דומים לאלו של העימות שנערך ב-27 ביוני ברשת CNN מול ביידן. אולם בניגוד לעימות ב-CNN, שנערך ללא קהל, העימות בפוקס ניוז יכלול צופים.

דונלד טראמפ בועידה הרפובליקנית (צילום: רויטרס)
דונלד טראמפ בועידה הרפובליקנית (צילום: רויטרס)

קשר מעניין נרקם בין מאסק לטראמפ, שלפני שנתיים בלבד החליפו עלבונות בפומבי. בחודש מאי פורסם שבחודשים האחרונים, ככל שמועד הבחירות מתקרב, השניים מפתחים יחסים ידידותיים ומשוחחים בטלפון מספר פעמים בחודש, כך על פי הגורמים המכירים את שיחותיהם.

השניים קיימו דיונים בנושאי הגירה, טכנולוגיה ומדע, כולל חיל החלל האמריקני. לדברי הגורמים, השקפותיהם ותחומי העניין שלהם הפכו מיושרים יותר, כאשר מאסק מתקשר ישירות לטלפון הנייד של טראמפ. טראמפ אמר למאסק, אחד האנשים העשירים ביותר בעולם, שהוא רוצה למצוא דרך לערב אותו יותר אם יזכה בנובמבר.