חסן האשמיאן, חוקר לענייני איראן, התייחס אמש (רביעי) בערוץ אל חדאת' הסעודי, לאיומים הנמשכים מצד איראן כלפי ישראל. "מהרגע הראשון היה לי ספק אם איראן  תגיב בעוצמה משמעותית נגד ישראל. כעת נראה כי תגובה כזו לא תבוא מהצד האיראני, וגם אם כן, היא תהיה פורמלית בלבד ולצרכי ראווה, ולא כזו שתגרום לישראל כאב רב". 

הוא טען כי התקיפה צפויה להתרחש במהלך 48 השעות הקרובות: "להערכתי, ביום חמישי או שישי הקרוב נראה פעולה איראנית, לדעתי יש להתמקד כעת בתרחיש הזה".

"הפוגה בעזה בלי שחרור חטופים": הדיון החשאי שמגלגלים המתווכים | דיווח
לאחר העימות מול ארדואן: ישראל כ"ץ פותח חזית גם מול הנורווגים

הוא המשיך להסביר את דבריו, ואמר: "על כן, אני סבור שהאיראנים ואפילו חסן נסראללה הגיעו למסקנה שעימות בהשתתפות המשטר האיראני או ירי של טילים מאיראן על ישראל, משמעותו כניסה למלחמה "קלאסית". במלחמה כזו המשטר האיראני יפסיד בסופו של דבר".

שיגור טילים באיראן, במסגרת תרגיל צבאי (צילום :רשתות ערביות)

עוד הוסיף: "כבר 45 שנה שהם לא מפסיקים לשחרר סיסמאות, לפיהן הם מעוניינים להשמיד את ישראל. אולם כעת הם ציינו שאין להם מערכת הגנה אווירית מתקדמת, ועל כן ביקשו מרוסיה להעביר להם מערכת כזו. ישנם הרבה עניינים כלכליים באיראן, המצב שם קשה מאוד. אני סבור שבעתיד ה"פרוקסיז" הם אלה שיבצעו את המשימה הזאת, מכיוון שמי שישלם על כך הם העמים במדינות האלה, העם התימני והעיראקי".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

שריפה במאגרי דלק באזור תעשיה בגבול איראן (צילום: רשתות ערביות)

כמו כן, הציג את המחלוקת בטהרן, בנוגע לאופן התגובה על חיסולו של הנייה "הפלסטיני": "קיימת מחלוקת גדולה במסדרונות המשטר האיראני. מוצגת השאלה - האם עלינו להיכנס למלחמה בשביל פלסטיני שמת באיראן? הם לא יכנסו למלחמה בשביל פלסטיני שנהרג בטהרן. זה עיקרו של הדבר. המשטר האיראני לא הצליח לשכנע אפילו את הנאמנים לו להיכנס למלחמה בשביל פלסטיני שמת בטהרן". יחד עם זאת, הוא הזכיר והדגיש כי "התקיפה התרחשה בטהרן בירת איראן, באתר מאובטח של משמרות המהפכה". 

תורגם באמצעות ביירון - תרגום מקצועי