לראשונה מזה שני עשורים, פנדות חדשות הגיעו לארצות הברית, אירוע שסימן פרק חדש ביחסי ארה"ב-סין ועורר התרגשות רבה ברחבי המדינה. גן החיות בסן דייגו זכה לכבוד לארח את שני הדובים הענקיים החדשים, אירוע שמשך תשומת לב לאומית ובינלאומית כאחד. מושל קליפורניה, גאווין ניוסום, טס במיוחד להופעת הבכורה של הדובים הצעירים, ואמצעי התקשורת התגודדו בתוך גן החיות.

העיר סן דייגו אף הזהירה מפני פקקי תנועה לקראת האירוע המצופה ביום חמישי, מה שמדגיש את חשיבותו של הרגע ההיסטורי. גן החיות בסן דייגו פרש שטיח אדום לקראת התצוגה הציבורית הראשונה של דיירי הכבוד שלו, שהיו כבר לבושים בתלבושת שחור-לבן. שני דובי הפנדה הענקיים, הראשונים שנכנסו לארה"ב מזה עשרים שנה, נראו לא מוטרדים מכל תשומת הלב, מתרווחים בשמש ומתענגים על במבוק בביתם החדש.

סקיבידי טואילט אוקראינה: חייל רוסי נתפס בשבי - זה היחס שקיבל | צפו
"סכנה משמעותית": הרקטה הסינית התפרקה לחתיכות; בעולם מבוהלים

הגעתם של הפנדות החדשות מסמנת מפנה משמעותי במדיניות הידועה בתור ״דיפלומטיית הפנדות״ של סין, שבמסגרתה הממשלה הסינית משאילה פנדות לגני חיות ברחבי העולם. שגרירים פרוותיים אלה היו זמן רב סמל לידידות בין ארה"ב לסין, מאז שבייג'ינג העניקה זוג פנדות לגן החיות הלאומי בוושינגטון הבירה ב-1972. עם זאת, בשנים האחרונות, על רקע מתיחות ביחסים, סין הפסיקה לחדש השאלות של פנדות לגני חיות וקראה הביתה לחיות שנתנה למדינות מערביות. הפנדות הקודמות של גן החיות בסן דייגו עזבו ב-2018 ו-2019.

לכן, ההכרזה בפברואר של האגודה הסינית לשימור חיות בר על שליחת שני פנדות נוספות לסן דייגו וחתימת הסכמים עם גן החיות במדריד, הפיגה חששות שבייג'ינג מסיימת את דיפלומטיית הפנדה ההיסטורית שלה. הפנדות של סן דייגו הגיעו ביוני והסתגלו לביתם החדש לפני שנחשפו לציבור. לרגל האירוע, הכריז המושל ניוסום על ה-8 באוגוסט כ"יום הפנדה של קליפורניה" והכיר בגן החיות של סן דייגו כארגון הראשון בארה"ב שהקים תכנית שיתוף פעולה לשימור פנדות עם סין.

כעת, רק ארבעה דובי פנדה ענקיים נוספים שוהים בארצות הברית, כולם בגן החיות באטלנטה. עם זאת, גן החיות הלאומי של הסמית'סוניאן יקבל זוג פנדות חדש עד סוף השנה, לאחר שהדובים האחרונים שלו חזרו לסין בנובמבר האחרון.

שני הפנדות בגן החיות של סן דייגו נולדו בבסיס פנדות וולונג שנשופינג במחוז סצ'ואן שבסין. יון צ'ואן, זכר בן כמעט 5, מתואר על ידי גן החיות כ"עדין, נוח לבריות ואהוב". שין באו, נקבה בת כמעט 4, מתוארת כ"מופנמת עדינה ושנונה עם פנים עגולות מתוקות ואוזניים גדולות".

הגעתם של פנדות אלו לארה"ב לאחר הפסקה של שני עשורים מסמלת לא רק התחדשות ביחסים הדיפלומטיים בין המדינות, אלא גם מעניקה הזדמנות חדשה לאמריקאים להתחבר מחדש עם אחד מסמלי השימור המוכרים ביותר בעולם.