המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית קמלה האריס, הגיעה אתמול (שישי) לאריזונה, שם ערכה את העצרת הגדולה ביותר שלה עד כה. הקהל שהגיע הוערך ביותר מ-15,000 איש והאירוע סימן שיא בסיבוב ההופעות הראשון שלה ברחבי המדינה. 

העצרת המרשימה, הרביעית בארבעה ימים, הדגימה את השינוי הדרמטי שחל במרוץ לנשיאות 2024 מאז שהאריס החליפה את הנשיא ביידן כמועמדת המפלגה הדמוקרטית.

מסוכנת לישראל? על פעולותיה של האריס לאורך השניים לעורר כאן דאגה עצומה
דונלד טראמפ צריך לחשוש: קמלה האריס שלפה את הנשק האסטרטגי

ג'ו ביידן, קמלה האריס (צילום: REUTERS/Nathan Howard)
ג'ו ביידן, קמלה האריס (צילום: REUTERS/Nathan Howard)

יחד עם מועמדה לסגנות, מושל מינסוטה -  טים וולץ, האריס נשאה נאום שעורר התלהבות רבה בקרב הקהל, עד כדי כך שחלק מהנוכחים צעקו את שורותיה לפני שהספיקה לומר אותן בעצמה.

וולץ התרשם מהקהל העצום שהגיע למרות החום הכבד של 38 מעלות צלזיוס, ולעג בעקיפין לאובססיה של טראמפ לגודל הקהל בעצרות. "זה לא כאילו שמישהו אכפת לו מגודל הקהל או משהו," אמר וולץ לקריאות הסכמה מהקהל.

האריס התמקדה בנאומה בשני נושאים החשובים במיוחד לתושבי אריזונה: הגירה והפלות. היא הציגה את עצמה כתומכת ב"נתיב לאזרחות" לצד הגבלות גבול קשוחות יותר, תוך הדגשת ניסיונה כתובעת כללית של קליפורניה במאבק בפשיעה בינלאומית.

משתתפים ודוברים ראו בקהל העצום שהגיע למרות החום הכבד סימן לתנופה מחודשת של הדמוקרטים באריזונה. ראש עיריית פיניקס, קייט גאלגו, סיכמה את האווירה באומרה: "אולי קצת חם בחוץ, אבל לפי האנרגיה בזירה הזו, אני יודעת שזה דונלד טראמפ שמרגיש את החום״.

העצרת מדגישה את המומנטום הגובר של קמפיין האריס, במיוחד במדינה שנחשבה עד לא מזמן כנוטה לכיוון הרפובליקני. עם זאת, האריס עדיין ניצבת בפני אתגר משמעותי בניסיון לאחד מחדש את הקואליציה המגוונת של מצביעים שהביאו את המדינה למחנה הדמוקרטי לפני ארבע שנים.