ביום שלישי, משטרת הימ״מ הבריטית הגישה כתבי אישום נגד שבעה אנשים בגין הפרת סדר אלימה, לאחר שקבוצת מפגינים פרו-פלסטיניים פרצה בכוח למבנה השייך לחברת ביטחון ישראלית "אלביט" בדרום-מערב אנגליה. שבעה אנשים בגילאי 20 עד 51 הואשמו בגרימת נזק פלילי והפרת סדר אלימה, כך נמסר בהודעת המשטרה. גבר אחד, בן 22, הואשם גם בתקיפה. שירות התביעה הכללי, התובע הציבורי של אנגליה ווויילס, הצהיר כי יטען בדיון משפטי ביום שלישי ״כי העבירות הללו הן בעלי זיקה לטרור״.

שבעת הנאשמים חשודים בהשתתפות בפשיטה שהתרחשה בשעות המוקדמות של ה-6 באוגוסט, אשר כוונה נגד חברת ״אלביט״, חברת ביטחון ישראלית שחברות הבת הבריטיות שלה מעסיקות כ-700 עובדים ב-16 אתרים. פעילים מתנועת ״פלסטין אקשן״ שמטרתה לשבש את ייצור הנשק הישראלי בבריטניה, פרצו לאתר המחקר והפיתוח של אלביט בריטניה, הידוע גם בשם ״הורייזון״, בשבוע שעבר. לפי הודעת המשטרה, הקבוצה השתמשה בטנדר כדי לפרוץ דרך גדר. לאחר שחדרו למבנה בפילטון, ליד בריסטול, חברי הקבוצה ניפצו ציוד וגרמו נזק לרכוש. המשטרה דיווחה כי נמצאו גרזנים, פטישי חפירה וכלי נשק מאולתרים בזירה. שני שוטרים הותקפו באמצעות פטיש חפירה, כך נמסר בהודעה, ואחד מהם פונה לבית חולים לקבלת טיפול.

יותר מתריסר אנשים היו ברכב, אך רובם נמלטו מהמקום, כך מסרה המשטרה. העצורים הוחזקו ע״י חוקי הימ״מ הבריטי, המאפשרים למשטרה לעצור חשודים עד 14 ימים ללא הגשת כתב אישום. שני אנשים נוספים נותרו במעצר בעוד החוקרים ממשיכים לתשאל אותם. החקירה, שעדיין מתנהלת, מטופלת ע״י כוחות הלוחמה בטרור הבריטיים.

בהודעה שפרסם ארגון אמנסטי אינטרנשיונל, ארגון זכויות האדם הביע ספק לגבי השימוש בחקיקת טרור במקרה זה, וציין כי יש לו חששות מתמשכים לגבי השימוש בחוקים כאלה כדי ״לעקוף הגנות משפטיות רגילות ולהגיש אישומים שאינם תואמים את עובדות המקרה״. ״ההתייחסות של שירות התביעה הכללי ל׳זיקה טרוריסטית׳ בעבירות הנטענות הללו מטרידה״, אמר טום סאות׳רדן, מנהל החוק וזכויות האדם של אמנסטי בריטניה״. והוסיף, ״עבירות פליליות רגילות יכולות להיחקר ולהיות מועמדות לדין תוך שימוש בהליכים פליליים רגילים, תהליך שעוזר להבטיח כי זכויותיהם של הנאשמים מוגנות כראוי״. טרם הגשת כתבי האישום, ״פלסטין אקשן״ה צהירה בהודעה כי התקיפה על אתר אלביט נועדה ״למנוע את ייצור הנשק שלה לרצח עם״ וכי מטרתם הייתה לערער את ״רווחי חברת אלביט מהטבח היומיומי שישראל מבצעת״.

קבוצת הפעילים האשימה את המשטרה בהשקת ״מסע השמצה״ נגד שבעת העצורים בטענה שהשתמשו באלימות נגד שוטרים ומאבטחים. ״הפעילים אינם יכולים להגיב לטענות אלה, ואינם יכולים לתאר לרשומה הציבורית את הכוח שהופעל נגדם על ידי המשטרה והאבטחה הפרטית״ נכתב בהודעה. ״פלסטין אקשן״, שנוסדה ב-2020, פעלה שוב ושוב נגד אתרי ייצור הכטב״מים והמעקב של אלביט על ידי השחתת רכוש, ריסוס סיסמאות ותפיסת גגות. אלביט הצהירה כי מתקן ״הורייזון״ אינו מספק נשק או טכנולוגיה כלשהם לצבא הישראלי או למשרד הביטחון שלה. ״אנו מספקים תמיכה קריטית וטכנולוגיה מתקדמת לכוחות המזוינים הבריטיים מאתר הורייזון שלנו״, נמסר בהודעה מטעם החברה. יצרנית הנשק פתחה את האתר ביולי אשתקד, המייצר טכנולוגיה עבור הכוחות המזוינים הבריטיים ומדינות נאט״ו אחרות, כך נמסר בהודעה באותה עת.