בעוד שישראל מצפה למתקפה איראנית רחבת היקף בימים הקרובים, על פי הערכות המודיעין האחרונות, גורם בעל מידע בכוח קודס של משמרות המהפכה האיראני חשף היום (רביעי) לעיתון אל-ג'רידה הכוויתי כי טהרן הייתה עדה לפגישה סוערת בין נציגי הפלגים לאיראן.

במהלך מפגש הנהגת משמרות המהפכה בערב ראשון האחרון נוצרה מחלוקת חריפה בין שני הצדדים, שהתפתחה למאבק, והסתיימה בנסיגה זועמת של כמה נוכחים מהפגישה. המקור הסביר כי בפגישה השתתפו נציגים מארגוני הטרור חיזבאללה, חמאס, הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני, המפלגות והפלגים החמושים העיראקים והסורים והחות'ים התימנים, זאת בנוגע להתקפות הישראליות על איראן ובעלות בריתה, כולל התגובה לחיסול איסמעיל הנייה בלב טהרן.

אישום נגד שבעה פעילים פרו פלסטינים שפרצו למתקן ׳אלביט׳ בבריטניה
בזמן שחוללה כאוס במזרח התיכון: איראן החזירה לשולחן את "תוכנית אמד"

המקור אישר כי נציגי משמרות המהפכה הודיעו לבעלות בריתם כי עליהם להמתין בתגובה, לפחות עד תום המשא ומתן המתוכנן למחר על הפסקת אש בעזה, אשר נדרש על ידי שלישיית המתווכים הכוללת את וושינגטון, קהיר ודוחא. מנגד, נציגי חיזבאללה וחמאס סברו כי הדרך היחידה להגיע להפסקת אש בעזה ולהרגעה באזור כולו היא לכפות זאת על ישראל בכוח, ויש צורך לפתוח את כל החזיתות כדי לאלץ את ישראל לקבל זאת. 

עוד ציין כי בעלות בריתה של איראן סבורות כי הגיע הזמן לפתוח את כל החזיתות ולתקוף את ישראל בכוח, ולהתעמת עם כל מי שרוצה להגן עליה, כולל כוחות אמריקאים או כל מדינה ערבית שתסייע לה לתמוך בישראל, וזאת עם העלות שגוברת. במידה זו, הסדר מקיף הופך קרוב יותר להשגה.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

יירוט טילים איראניים (צילום: REUTERS/Amir Cohen)
יירוט טילים איראניים (צילום: REUTERS/Amir Cohen)

הוא אמר שלצד האיראני היה ברור שההמשך בתרחיש זה הוא הרפתקה גדולה שבסופו של דבר תהיה האינטרס של ישראל, לא של הפלסטינים. עוד הסביר כי החזון שהציגו בעלות בריתה של טהרן כולל פעולות רחבות טווח וארוכות טווח, מכוונות תשתיות, ביטחון, מטרות צבאיות וכלכליות, ואפילו אזורים אזרחיים, שיגרמו לכל הישראלים לחיות במקלטים לאורך זמן.

הוא הדגיש כי חיזבאללה עומד בדעתו שלאחר תקיפת הפרבר הדרומי של ביירות, יש להתמקד בחיפה ותל אביב, לגבש את המשוואה של חיפה ותל אביב מול ביירות והפרבר הדרומי בכל מחיר, וכי על המפלגה להרחיב את בנק היעדים לערים ישראליות אחרות, גם אם זה יוביל לפגיעה באזרחים, כך שתעמוד המשוואה של פגיעה באזרחים ישראלים מול פגיעה באזרחים לבנונים. הוא ציין כי האיראנים הציעו להתמודד עם ישראל בצורה שוויונית, וכי אם נרצחו דמויות פלסטיניות ולבנוניות, יש להגיב על כך בהתנקשות בדמויות ישראליות.

זירת חיסול פואד שוכר (חאג' מוחסן) בביירות (צילום: רויטרס)
זירת חיסול פואד שוכר (חאג' מוחסן) בביירות (צילום: רויטרס)

הגורם ציין כי נציג חמאס בפגישה התייחס להצעה באומרו: אם איראן מוכנה לשאת בתוצאות רצח ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו בתמורה לרצח הנייה, אז חמאס תומך במדיניות זו, אך אם המטרה של איראן היא לרצוח דמויות בדרג נמוך יותר, התנועה לא מסכימה, ומאמינה שנתניהו לא יושפע מרצח של אישים פוליטיים, צבאיים או מדעיים ישראלים כל עוד זה ישאיר אותו בשלטון. הוא קבע כי הצעה זו נתקלה בביקורת נוקבת מצד בעלות בריתה של איראן, שאמרו כי ניתן לקבל אותה במסגרת מתקפה מקיפה רחבת היקף, ולא להיות התגובה.

הוא הוסיף כי נציגי חיזבאללה בפגישה הזהירו כי שלב נשיכת האצבעות אינו מתאים יותר, וקיים חשש מצד הנהגת המפלגה שגורמים מסוימים ייצאו משליטה ויבצעו פיגועים בודדים. הוא הסביר כי החות'ים תמכו בעמדת חיזבאללה והעניין הפך למחלוקת גדולה, מה שגרם למנהיגי משמרות המהפכה להציע שההחלטה אינה בידיהם, מה שהכעיס את בעלות בריתה עוד יותר, שכן הם סברו שהם סופגים תקיפות בזמן שההנהגה האיראנית מקבלת החלטות ונשארת בטוחה.

הוא ציין כי העניין הסתיים בכך שכמה נציגים של חיזבאללה, חמאס והחות'ים עזבו את הפגישה בטענה שהגיעו לטהרן כדי לתאם את הפיגוע המקיף, לא כדי לתאם את דחייתה. המקור הגיע למסקנה כי קיים חשש בהנהגת משמרות המהפכה שחלק מהאנשים הללו יוכלו לפתוח כמה חזיתות ללא תיאום עם טהרן ולהעמידן מול עובדה מוגמרת, כפי שעשה חמאס ב-7 באוקטובר, אך בהרבה יותר חזיתות.